Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Wendbaarheid essentieel voor KMO's: volgens de helft van de leiders bestaan ze anders in 2023 niet meer

Technologie-gedreven productiviteit en innovatie als cruciale stimulans voor duurzaam succes

Vilvoorde, 14 februari 2018 – Wendbaarder worden is een topprioriteit voor de leiders van Europese KMO's die hun voordeel willen halen uit een digitaal versterkte werkplek. Volgens een nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh Europe zegt de meerderheid (86%) van de 1.608 leiders van KMO's dat ze actief focussen op het verbeteren van hun zakelijke wendbaarheid in 2018.

De helft van de respondenten (51%) introduceert bewust nieuwe technologie om sneller een antwoord te bieden op trends en opportuniteiten. 52% zeggen dat ze zonder de voordelen van geactualiseerde werkplektechnologie over vijf jaar failliet zullen zijn.

Besluitnemers van KMO's geven prioriteit aan technologie die onmiddellijk tegemoet komt aan de noden van medewerkers. Zij geloven dat automatisering (72%), data-analyses (64%), documentbeheer (62%) en videoconferenties (56%) de positiefste invloed zullen hebben op hun onderneming.

"De Europese KMO-gemeenschap is bijzonder ambitieus. Vanwege de uitdagende marktomstandigheden verlangen bedrijfsleiders er echt naar nieuwe opportuniteiten vroeg te ontdekken en er het maximum uit te halen. Ze weten dat wendbaarheid cruciaal is om munt te slaan uit veranderingen op de markt en schatten de rol die technologie hierin speelt naar waarde. Wendbaarheid staat duidelijk hoog op de agenda van de KMO's. Bedrijfsleiders beschouwen dit niet als een manier om exclusief te zijn tegenover grotere concurrenten." Eric Gryson, CEO de Ricoh Belgium/Luxembourg20180214 L’agilité est essentielle à la survie des PME : selon la moitié des dirigeants, leurs entreprises ne survivront pas au-delà de 2023 sans elle - image

De voordelen van productiviteit en innovatie uit slimmere technologie op de werkvloer wordt als een cruciale factor gezien voor zakelijk succes. 70% van de ondervraagden beschouwen technologie als de basis voor de groeicapaciteiten van hun organisatie. Dat impliceert een sterk geloof in de waarde van een digitaal versterkte werkplek.

"Leiders van KMO’s laten zich niet in de luren leggen door de hype rond technologie, zoals virtuele realiteit en blockchain. In de plaats daarvan zijn ze zo verstandig om eerst te investeren in de tools die een echte en positieve invloed hebben op winst en verlies. Degenen die dat nog niet hebben gedaan moeten altijd zorgvuldig overwegen hoe hun bedrijf wendbaarder kan worden met technologie waarmee hun medewerkers sneller en slimmer kunnen werken. Indien dat niet gebeurt, ontdekken ze mogelijk snel dat zij op het punt staan uit te sterven, terwijl de markt verder ontwikkelt zonder hen."  
Eric Gryson, CEO de Ricoh Belgium/Luxembourg 

Lees meer op www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com