Managed Workplace Services
workplace service

Haal het maximale uit je digitale werkomgeving

Managed Workplace Services

Haal het maximale uit je digitale werkomgeving met Managed Workplace Services. Met onze diensten en oplossingen zorg je ervoor dat applicaties altijd perfect functioneren, (online) vergaderingen soepel verlopen en medewerkers altijd en overal efficiënt kunnen samenwerken.

Oplossingen en services

Service Desk Services

areo

Het verlengstuk van je IT-afdeling

IT-incidenten en verzoeken of vragen van medewerkers wil je zo snel mogelijk oppakken en oplossen. Met Service Desk Services van Ricoh nemen we je dit volledig of deels uit handen. Zodat je IT-medewerkers zich kunnen focussen op de meer kritieke en strategische taken. 
 
Lokale servicedesk-hubs
Onze Service Desk-teams zijn zowel in Nederland als in ons centrale European Service Operations Centre in [landnaam] gevestigd. Hier handelen we incidenten, verzoeken en vragen razendsnel af. Onze experts registreren, beoordelen, prioriteren en zorgen vervolgens voor een adequate en snelle oplossing. Hierbij hanteren we serviceniveaus en voorzien we eindgebruikers zo gewenst van de juiste IT-middelen.
 
De voordelen
  • Verhoog de productiviteit met snelle en kostenefficiënte IT-support.
  • Centraliseer IT-support, met optimale afstemming tussen business en IT.
  • Ontvang nauwkeurige en tijdige rapportages voor interne IT-afdelingen.
  • Reduceer Capital expenditures (Capex) dankzij ons Cloud Service Delivery Model.
Neem contact op

Device Management Services

areo

Altijd grip op alle devices

Of je nu op kantoor of op afstand werkt: je wilt dat je laptop, desktop en andere apparaten altijd perfect werken. En dat ze zo consistent mogelijk zijn ingericht. Met Device Management Services van Ricoh houd je eenvoudig grip op alle devices in je organisatie. 
 
Configuraties op maat
Bij Ricoh helpen we je graag met het kiezen, implementeren en beheren van alle (mobiele) apparaten. Zo gewenst inclusief security en software of suites zoals Microsoft Office 365. Ook is het mogelijk om configuraties op maat te maken. Bijvoorbeeld voor verschillende applicaties en gebruikersgroepen op een groot aantal locaties. 

De voordelen
  • Beheersbare kosten en optimale user experience, waar je ook werkt.
  • Toegang tot SaaS-gebaseerde applicaties en opslag.
  • Altijd zeker van veilige en flexibele devices.
Neem contact op

End-User Computing Services

areo

Continue IT-support voor maximale uptime

Nu we volop online en op afstand samenwerken, is het essentieel dat medewerkers altijd en overal toegang hebben tot de juiste informatie, documenten en applicaties. Met de End-User Computing Services van Ricoh kun je erop vertrouwen dat je IT-omgeving altijd perfect op orde en toegankelijk is.
 
Haal het maximale uit je applicaties
Bij Ricoh vind je alles onder één dak: we richten je desktops en andere devices volledig in met de gewenste software of suite, zoals Microsoft Office 365. Tegelijk kun je erop rekenen dat de werkplek optimaal beveiligd en altijd up-to-date is. Zodat je het meeste uit je applicaties haalt en de bedrijfscontinuïteit waarborgt. 
 
De voordelen
  • Richt apparaten en platforms optimaal in. 
  • Verbeter de werkbeleving van medewerkers, trek zo o.a. nieuw talent aan.
  • IT-support op afstand.
  • Integratie mogelijk met applicaties zoals Smart Lockers en ServiceNow.
  • Beheer eenvoudig serviceverzoeken.
  • Zorg voor optimale Device Lifecycle Management.
Ontdek meer

Workspace Booking Solutions

areo

Werkplekbeheer in één app

Als organisatie wil je de beschikbare kantoorruimte optimaal benutten. En duurzame, kostenefficiënte keuzes maken over de inrichting en het gebruik van je pand(en). Tegelijk is het zaak om de bezetting op kantoor goed managen, zeker nu we veelal hybride werken. Met RICOH Spaces heb je het werkplekbeheer in één app geregeld. 
 
Inzicht in het kantoorgebruik
RICOH Spaces is een cloudgebaseerd platform voor werkplekbeheer. Hiermee krijg je als organisatie inzicht in het gebruik van kantoor. Wanneer is het rustig, wanneer is het druk? Welke ruimtes of verdiepingen worden volop gebruikt, welke minder? Dit stelt je in staat om weloverwogen keuzes te maken in de inrichting en het gebruik van je kantoor.
 
Werkplekken reserveren en capaciteit beheren
Aan de andere kant biedt RICOH Spaces voor medewerkers de mogelijkheid om zelf een werkplek of ruimte te reserveren, zo gewenst inclusief een parkeerplek. In de app zien zij via interactieve plattegronden welke plek nog vrij is. Medewerkers checken eenvoudig in via QR-codes of in de app. Tegelijk kan de afdeling facility ook de bezoekersregistratie regelen én de beschikbare capaciteit flexibel aanpassen. Zo houd je grip op de bezetting op kantoor en voorkom je piekmomenten.
 
De voordelen
  • Krijg inzicht in het kantoorgebruik: maak onderbouwde, kostenefficiënte keuzes in onroerend goed. 
  • Richt je pand(en) en ruimtes optimaal in, op basis van het gebruik.
  • Manage de beschikbare capaciteit en houd grip op de kantoorbezetting.
  • Medewerkers reserveren zelf eenvoudig werkplekken, ruimtes en parkeerplaatsen.
Meer info

IoT Solutions

areo

Realtime zich op devices, ruimtes en kantoorspullen

Internet of Things (IoT) maakt het mogelijk om devices, bruikleenmiddelen, kantoorspullen en ruimtes realtime te volgen en te bewaken. Tegelijkertijd kun je weloverwogen beslissingen maken dankzij gedetailleerde analyses van het gebruik ervan. Zo anticipeer je snel en efficiënt op de continu veranderende eisen van de moderne werkplek.
 
De juiste IoT-strategie voor jouw organisatie
Bij Ricoh ondersteunen we je bij het definiëren en implementeren van een IoT-strategie die je bedrijfsdoelstellingen ondersteunt. Je kunt bij ons terecht voor tal van IoT-toepassingen. Denk aan innovatieve IoT-sensortechnologie waarmee je realtime inzicht krijgt in het gebruik van kantoorruimtes, of grip houdt op het beheer en gebruik van devices en bruikleenmiddelen via Smart Lockers.
 
De voordelen
  • Monitor apparaten en (bruikleen)middelen realtime.
  • Analyseer data via overzichtelijke dashboards.
  • Maak weloverwogen beslissingen op basis van realtime data.
  • Ontdek kansen om systemen sneller en efficiënter te laten werken.
Neem contact op

Smart Locker Solutions

areo

Slimme uitgifte van bruikleenmiddelen en post

Uitgifte en opslag van bruikleenmiddelen, kantoorbenodigdheden, post en pakketjes efficiënt regelen? Met smart lockers hebben medewerkers 24/7 toegang tot een locker waarin zij de spullen vinden die zij nodig hebben om soepel te kunnen werken. Ook als de afdeling IT of Facility niet aanwezig is om de uitgifte te managen.
 
Realtime inzicht 
Via een cloudgebaseerd beheersysteem beheer je de lockers op afstand en heb je realtime inzicht in het gebruik en de actuele locatie van de middelen. Spullen raken niet meer zoek en wanneer er iets stukgaat is IT hiervan direct op de hoogte. Onze experts ondersteunen je met advies, installatie, training, projectmanagement en proactief onderhoud en beheer van de lockers. 
 
De voordelen
  • Eenvoudig beheer in de cloud.
  • Optimale beveiliging van middelen.
  • Integratie met bestaande systemen.
  • Volledige rapportagemogelijkheden.
  • Significante besparingen/ROI.
  • Workflows volledig in te richten op jouw organisatie.
Ontdek meer

Robotics Services

areo

Houd je robots altijd operationeel

Maak je als organisatie gebruik van (industriële) robots in je organisatie? Van lasarmen en zelfsturende palletwagens tot robots in distributiecentra die orders kunnen picken. Voor de continuïteit van je business is het belangrijk dat de robots altijd operationeel zijn. Ricoh ondersteunt je graag met beheer, onderhoud en zo nodig snelle reparatie. 
 
Altijd snelle service, ook op afstand 
Onze robotics-experts staan voor je klaar met remote support. We komen daarnaast periodiek langs voor preventief onderhoud. En vindt er onverhoopt toch een storing plaats? Dan zijn we snel ter plaatse voor een oplossing.
 
Onze dienstverlening is inclusief:
  • projectmanagement
  • service-, supplychain- en spare parts management
  • helpdesk en remote support
  • field engineering en periodieke rapportages
Neem contact op

AV Management Services

areo

Perfect werkende audiovisuele apparatuur

Altijd de zekerheid van perfect functionerende audiovisuele apparatuur, zoals monitors, videovergadermiddelen en projectoren. Zodat meetings, trainingen en workshops altijd doorgaan en medewerkers prettig werken. Met AV Management Services van Ricoh houden onze experts je AV-apparatuur 24/7 in de gaten en zorgen zij zo nodig voor een snelle oplossing. 
 
De voordelen
  • Proactief beheer van AV-apparatuur.
  • Uitval van systemen wordt tot een minimum beperkt.
  • Verhoog de beleving en tevredenheid van medewerkers dankzij snelle support.
  • Verlaag de operationele kosten en neem IT werk uit handen. 
Ontdek meer

Contact

Onze experts staan voor je klaar

Benieuwd wat Ricoh voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op

Ricoh Business Services

Ontdek onze diensten en oplossingen voor een toekomstbestendige werkomgeving.

Onze oplossingen
Business service

Business Process Management

Houd je medewerkers betrokken en productief. Ook op afstand. Dankzij slim ingerichte processen, zonder tijdrovend handmatig werk.

Lees meer

Cybersecurity

Houd je gegevens, informatie, systemen en IT-infrastructuur 24/7 veilig met optimale cybersecurity.

Lees meer

Cloud & IT-infrastructuur

Moderniseer en flexibiliseer je IT-infrastructuur, zodat medewerkers altijd en overal soepel werken. Ricoh ondersteunt je met slimme cloudoplossingen, proactief beheer én roadmaps.

Lees meer

Digital Workspace

Richt een toekomstbestendige werkomgeving in, samen met Ricoh. Zodat teams en medewerkers effectief samenwerken en méér uit hun dag halen, waar ze ook werken.

Lees meer

Digital Experience

Vergroot de beleving en betrokkenheid van klanten. Ontdek onze oplossingen en diensten waarmee je klantverwachtingen overtreft.

Lees meer