Kernwaarden, visie en missie
Klanten staan bij ons centraal. Door goed naar hen te luisteren en mee te bewegen met veranderingen, kunnen we de juiste innovatieve producten en oplossingen bieden die echt waarde toevoegen.
Onze managementfilosofie
Onze oprichter, Kiyoshi Ichimura, formuleerde in 1946 onze 'Founding Principles': Love your neighbour; Love your country; Love your work. Deze filosofie vormt nog steeds de kern van de manier waarop we werken. Zijn filosofie inspireert ons om steeds te verbeteren en bij te dragen aan een betere wereld voor onze stakeholders en de wereld om ons heen.
Onze managementfilosofie stuurt ons in onze duurzaamheidsaanpak en in de verantwoordelijkheid die we nemen voor toekomstige generaties.
De Ricoh Way
De Ricoh Way bestaat uit onze wereldwijde bedrijfsfilosofie en vormt onze identiteit. In een snel veranderde wereld vinden wij het belangrijk om onze waarden duidelijk richting geven. Met onze waarden als uitgangspunt maken we beslissingen en helpen we onze klanten met complexe problemen en uitdagingen.
Klanten staan centraal
Als onderdeel van een wereldwijde organisatie, vragen we onze mensen om aandacht te hebben voor mensen, ons bedrijf, de maatschappij en het milieu. Het behalen van onze doelen, innovatie, samenwerking, het centraal stellen van klanten en ethiek en integriteit zijn voor ons belangrijke waarden.
In onze cultuur staat de klant op nummer één en streven we altijd naar de beste klantervaring.
Aandacht voor topprestaties
Ricoh wil oplossingen en producten leveren waarmee het leven van onze klanten mooier en beter wordt. Daarnaast willen we aan onze verantwoordelijkheid voor een duurzame maatschappij voldoen. We blijven werken aan nieuwe, innovatieve oplossingen waarmee we onze klanten waarde en inspiratie bieden.
Met de Ricoh Way Award geven we erkenning en waardering aan werknemers die topprestaties leveren op het gebied van service, innovatie en de Ricoh Way uitdragen. Dit doen we lokaal en wereldwijd.
Aandacht voor onze planeet
Oog hebben voor de wereld om ons heen zit sinds onze oprichting in ons dna. Duurzaamheid is dan ook door ons hele bedrijf verweven; van productie en distributie tot recycling. De aandacht voor onze planeet komt terug in alles wat we doen.