Ricoh werkt met Farbenpunkt aan CO2-emissiereductie dankzij water- en chemieloze oplossing voor textielinkt
Vilvoorde, 12 januari 2021 – Ricoh brengt PeractoJet op de markt, de innovatieve nieuwe textielinkt van inktpionier Farbenpunkt. De samenwerking stelt OEM-klanten in staat om met een sterk milieuvriendelijk aanbod te concurreren in de zeer aantrekkelijke digitale textielmarkt. De drijvende kracht achter deze samenwerking is het aanpakken van de milieu-impact van de wereldwijde textielproductie door iets te doen aan het gebruik van dye-inkten, zoals reactieve inkten in digitale en analoge processen.
De geoptimaliseerde combinatie is ideaal voor kleding- en interieurapplicaties. De oplossing levert besparingen van meer dan 90% op waterverbruik en afvalwater op en bespaart ook 50% op energieverbruik. Dit zorgt voor een aanzienlijke vermindering van de CO2-uitstoot. Een ander pluspunt is dat er geen vluchtige organische stoffen (VOS) vrijkomen.
De combinatie maakt een vereenvoudigd productieproces voor digitale textielbedrukking mogelijk dat:
- Voor- en nabehandelingsstappen met een hoog water- en energieverbruik overbodig maakt, waardoor tot wel € 0,9 per m² kan worden bespaard. Deze besparingen kunnen oplopen tot 2 keer de kosten van de inkt.
- Fixeert met warme lucht bij een relatief lage temperatuur van 140 °C tot 160 °C.
- Zorgt voor een snelle fixatietijd van 2 tot 4 minuten.
- Consistente en betrouwbare resultaten oplevert op synthetische, natuurlijke en gemengde vezels.
- Voldoet aan alle industriële specificaties op het gebied van strenge kleurechtheidstests voor wassen, natte en droge wrijfechtheid, lichtechtheid en veroudering of de normen zelfs overtreft.
| Over Ricoh |
Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.
In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).
Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.
© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.