Ricoh onthult op FESPA innovatieve mogelijkheden voor het betreden van nieuwe markten
24.01.2024

Ricoh onthult op FESPA innovatieve mogelijkheden voor het betreden van nieuwe markten

Nieuwste technologieën en samenwerkingsverbanden achter oplossingen voor digitale textielbedrukkingen en grootformaat industriële prints zijn van 19 tot en met 22 maart te zien in RAI Amsterdam

Ricoh Europe, Londen, 24 januari 2024 – Ricoh toont op FESPA Global Print Expo 2024 technologieën die de koers van de industrie zullen bepalen. De oplossingen zijn speciaal ontwikkeld voor creatievelingen in de wereld van textiel en grootformaat printspecialisten die nieuwe kansen willen aanboren en hun activiteiten willen laten groeien. Europa’s toonaangevende beurs voor zeefdrukken, digitaal drukken, textielprinten en printen op grootformaat vindt van 19 tot en met 22 maart plaats in de RAI Amsterdam.

Ricoh onthult op FESPA innovatieve mogelijkheden voor het betreden van nieuwe markten
De hybride RICOH Pro™ TF6251 UV-printer, een roll-to-roll- en flatbedprinter in één, zal op FESPA voor het eerst te zien zijn in Europa

De wereldwijde lancering van een industriële Direct to Film-oplossing (DTF) met speciaal ontwikkelde Ricoh Pro™ DTF-inkt en nieuwe baanbrekende poederschuddertechnologie zet op de beurs een nieuwe standaard voor digitale textieldrukproducties. Het systeem combineert de laagste Total Cost of Ownership (TCO) met een ongeëvenaarde snelheid, wat nieuwe mogelijkheden creëert voor gedecentraliseerde on-demand productie.

Ook gloednieuw op de beurs is de eerste hybride printer met een compacte voetafdruk die gebaseerd is op digitale technologie van Flora. Flora is een toonaangevende fabrikant van flatbedprinters en grootformaat digitale inkjetprinters. Het systeem op FESPA laat sign- en displayspecialisten profiteren van een grotere productieflexibiliteit. Het is speciaal ontwikkeld om zowel harde als flexibele media te bedrukken.

Meerdere technologieën beleven op de beurs hun Europese primeur. De Ri 4000 Direct to Garment-printer (DTG) vergroot de productiemogelijkheden op polyester stoffen voor decorateurs van kleding en sportkleding, ontwerpers en een breed scala aan bedrijven die hun toepassingsmogelijkheden willen uitbreiden. Het systeem is voorzien van een nieuw ontwikkelde vloeistof verbeteraar (voorbehandelingsvloeistof), en inkt om tegen een betaalbare prijs industriële kledingbedrukkingen aan te brengen die consistent en levendig ogen.

Van kleine winkels voor gepersonaliseerde kleding tot grootschalige productiefaciliteiten: de Ri 1000X DTG-printer stelt bedrijven van elke grootte in staat om kwalitatief hoogwaardige, levendige en duurzame prints te creëren op een breed scala aan kledingstukken. Het systeem is voorzien van twee nieuwe printmodi voor betere resultaten en een hogere snelheid. Een nieuw toegevoegde instelling voor het mediatype biedt parameters voor beeldaanpassing waarmee je eenvoudig kunt schakelen tussen instellingen voor witte en donkere kleding.

Bezoekers kunnen op de beurs de operationele evolutie van analoog naar digitaal ontdekken die wordt waargemaakt door Ricoh’s snel groeiende grootformaat en flatbedportfolio. Er zijn live demonstraties te bewonderen van het RICOH Pro™ L5160e latexsysteem met een uitgebreid kleurbereik en de hybride RICOH Pro TF6251 UV-printer, een roll-to-roll- en flatbedprinter in één. Beide zijn uitgerust met sneldrogende Greenguard gecertificeerde inkten. Op de beurs laten ze de toepassingsveelzijdigheid zien die mogelijk is voor gebruikers in de grafische en industriële sectoren.

Al deze systemen worden aangestuurd door Ricoh’s marktleidende printkoppen. Die zijn ontworpen met snelheid, precisie en duurzaamheid in het achterhoofd, leveren printkwaliteit met een hoge resolutie op en beperken het onderhoud tot een minimum.

Hoe je vanuit één enkel workflowplatform kleuraccurate productie in hoge kwaliteit realiseert met al deze oplossingen en andere, zal Ricoh, moederbedrijf van ColorGATE, demonstreren met ColorGATE Productionserver.

Bezoekers zullen ook ontdekken hoe de Valvejet technologie van Ricoh inspeelt op de noden van industriële verf- en coatingmarkten die behoefte hebben aan vloeistoffen met een hogere viscositeit, hogere applicatieafstanden en grotere druppelgroottes. De technologie zal worden gedemonstreerd door Ricoh’s oplossing voor het industrieel bedrukken van banden in de high-end personalisatiemarkt.

Graham Kennedy, Director Industrial Printing, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, zegt: “Onze aanwezigheid op FESPA zal een mooie showcase vormen van de verscheidenheid aan sectoren en toepassingen die voordeel kunnen halen uit de hoogwaardige, duurzame en consistente kwaliteit die Ricoh’s printkop-, inkt- en hardwaretechnologieën opleveren. We kijken ernaar uit om bezoekers de nieuwste ontwikkelingen te laten verkennen en hen te helpen ontdekken hoe ze hun activiteiten succesvol kunnen ontplooien met uitgebreide ondersteuning en expertise.” 

Sander Sondaal, Director, Commercial Print Sales, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, vervolgt: “We verwachten veel belangstelling van marktspelers die aan het kijken zijn welke verdere stappen ze kunnen zetten in hun transitie van analoog naar digitaal en hoe ze hun responstijden kunnen versnellen. Wij zetten in op cocreatie: we helpen je graag bij het bouwen aan een succesvolle toekomst. Onze uiterst veelzijdige oplossingen vormen een drijvende kracht voor innovatie en productveelzijdigheid. Ze maken het mogelijk om nieuwe toepassingen op te nemen in je aanbod.”

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com.

| Over Ricoh |

Ricoh is een toonaangevende aanbieder van geïntegreerde digitale diensten en oplossingen voor drukwerk en beeldvorming. Ze zijn ontworpen om digitale transformatie van werkplekken en werkruimtes te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Met wereldwijde vestigingen bereikt Ricoh, waarvan het hoofdkantoor in Tokio is gevestigd, klanten in ongeveer 200 landen en regio’s. Aan de basis van de activiteiten van het bedrijf liggen gecultiveerde kennis, technologieën en organisatorische capaciteiten die het in de loop van haar 85-jarige geschiedenis heeft opgebouwd. In het financiële jaar dat eind maart 2024 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.348 miljard yen (ongeveer 15,5 miljard USD).

Met Fulfillment through Work is het de missie en visie van Ricoh om mensen in staat te stellen werkplezier te vinden door te begrijpen en te transformeren hoe mensen werken, zodat het hun potentieel en creativiteit kan ontketenen om een duurzame toekomst te realiseren.

Ga voor meer informatie naar www.ricoh.com.


© 2024 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle genoemde productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven. 


Contactpersoon voor de media:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-mail: media@ricoh-europe.com
Homepage: www.ricoh-europe.com