24.01.2024

Ricoh onthult op FESPA innovatieve mogelijkheden voor het betreden van nieuwe markten

Nieuwste technologieën en samenwerkingsverbanden achter oplossingen voor digitale textielbedrukkingen en grootformaat industriële prints zijn van 19 tot en met 22 maart te zien in RAI Amsterdam

Ricoh Europe, Londen, 24 januari 2024 – Ricoh toont op FESPA Global Print Expo 2024 technologieën die de koers van de industrie zullen bepalen. De oplossingen zijn speciaal ontwikkeld voor creatievelingen in de wereld van textiel en grootformaat printspecialisten die nieuwe kansen willen aanboren en hun activiteiten willen laten groeien. Europa’s toonaangevende beurs voor zeefdrukken, digitaal drukken, textielprinten en printen op grootformaat vindt van 19 tot en met 22 maart plaats in de RAI Amsterdam.

Ricoh onthult op FESPA innovatieve mogelijkheden voor het betreden van nieuwe markten
De hybride RICOH Pro™ TF6251 UV-printer, een roll-to-roll- en flatbedprinter in één, zal op FESPA voor het eerst te zien zijn in Europa

De wereldwijde lancering van een industriële Direct to Film-oplossing (DTF) met speciaal ontwikkelde Ricoh Pro™ DTF-inkt en nieuwe baanbrekende poederschuddertechnologie zet op de beurs een nieuwe standaard voor digitale textieldrukproducties. Het systeem combineert de laagste Total Cost of Ownership (TCO) met een ongeëvenaarde snelheid, wat nieuwe mogelijkheden creëert voor gedecentraliseerde on-demand productie.

Ook gloednieuw op de beurs is de eerste hybride printer met een compacte voetafdruk die gebaseerd is op digitale technologie van Flora. Flora is een toonaangevende fabrikant van flatbedprinters en grootformaat digitale inkjetprinters. Het systeem op FESPA laat sign- en displayspecialisten profiteren van een grotere productieflexibiliteit. Het is speciaal ontwikkeld om zowel harde als flexibele media te bedrukken.

Meerdere technologieën beleven op de beurs hun Europese primeur. De Ri 4000 Direct to Garment-printer (DTG) vergroot de productiemogelijkheden op polyester stoffen voor decorateurs van kleding en sportkleding, ontwerpers en een breed scala aan bedrijven die hun toepassingsmogelijkheden willen uitbreiden. Het systeem is voorzien van een nieuw ontwikkelde vloeistof verbeteraar (voorbehandelingsvloeistof), en inkt om tegen een betaalbare prijs industriële kledingbedrukkingen aan te brengen die consistent en levendig ogen.

Van kleine winkels voor gepersonaliseerde kleding tot grootschalige productiefaciliteiten: de Ri 1000X DTG-printer stelt bedrijven van elke grootte in staat om kwalitatief hoogwaardige, levendige en duurzame prints te creëren op een breed scala aan kledingstukken. Het systeem is voorzien van twee nieuwe printmodi voor betere resultaten en een hogere snelheid. Een nieuw toegevoegde instelling voor het mediatype biedt parameters voor beeldaanpassing waarmee je eenvoudig kunt schakelen tussen instellingen voor witte en donkere kleding.

Bezoekers kunnen op de beurs de operationele evolutie van analoog naar digitaal ontdekken die wordt waargemaakt door Ricoh’s snel groeiende grootformaat en flatbedportfolio. Er zijn live demonstraties te bewonderen van het RICOH Pro™ L5160e latexsysteem met een uitgebreid kleurbereik en de hybride RICOH Pro TF6251 UV-printer, een roll-to-roll- en flatbedprinter in één. Beide zijn uitgerust met sneldrogende Greenguard gecertificeerde inkten. Op de beurs laten ze de toepassingsveelzijdigheid zien die mogelijk is voor gebruikers in de grafische en industriële sectoren.

Al deze systemen worden aangestuurd door Ricoh’s marktleidende printkoppen. Die zijn ontworpen met snelheid, precisie en duurzaamheid in het achterhoofd, leveren printkwaliteit met een hoge resolutie op en beperken het onderhoud tot een minimum.

Hoe je vanuit één enkel workflowplatform kleuraccurate productie in hoge kwaliteit realiseert met al deze oplossingen en andere, zal Ricoh, moederbedrijf van ColorGATE, demonstreren met ColorGATE Productionserver.

Bezoekers zullen ook ontdekken hoe de Valvejet technologie van Ricoh inspeelt op de noden van industriële verf- en coatingmarkten die behoefte hebben aan vloeistoffen met een hogere viscositeit, hogere applicatieafstanden en grotere druppelgroottes. De technologie zal worden gedemonstreerd door Ricoh’s oplossing voor het industrieel bedrukken van banden in de high-end personalisatiemarkt.

Graham Kennedy, Director Industrial Printing, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, zegt: “Onze aanwezigheid op FESPA zal een mooie showcase vormen van de verscheidenheid aan sectoren en toepassingen die voordeel kunnen halen uit de hoogwaardige, duurzame en consistente kwaliteit die Ricoh’s printkop-, inkt- en hardwaretechnologieën opleveren. We kijken ernaar uit om bezoekers de nieuwste ontwikkelingen te laten verkennen en hen te helpen ontdekken hoe ze hun activiteiten succesvol kunnen ontplooien met uitgebreide ondersteuning en expertise.” 

Sander Sondaal, Director, Commercial Print Sales, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, vervolgt: “We verwachten veel belangstelling van marktspelers die aan het kijken zijn welke verdere stappen ze kunnen zetten in hun transitie van analoog naar digitaal en hoe ze hun responstijden kunnen versnellen. Wij zetten in op cocreatie: we helpen je graag bij het bouwen aan een succesvolle toekomst. Onze uiterst veelzijdige oplossingen vormen een drijvende kracht voor innovatie en productveelzijdigheid. Ze maken het mogelijk om nieuwe toepassingen op te nemen in je aanbod.”

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com.

| About Ricoh |

Ricoh is a leading provider of integrated digital services and print and imaging solutions designed to support digital transformation of workplaces, workspaces and optimize business performance.

Headquartered in Tokyo, Ricoh’s global operation reaches customers in approximately 200 countries and regions, supported by cultivated knowledge, technologies, and organizational capabilities nurtured over its 85-year history. In the financial year ended March 2023, Ricoh Group had worldwide sales of 2,134 billion yen (approx. 16.0 billion USD).

It is Ricoh’s mission and vision to empower individuals to find Fulfillment through Work by understanding and transforming how people work so we can unleash their potential and creativity to realize a sustainable future.

For further information, please visit www.ricoh.com

Contacts:
Ricoh Europe.
media@ricoh-europe.com