Ricoh Europe launches its first customisable printer range ideal for small and medium-sized businesses
14.04.2016

Ricoh Europe launches its first customisable printer range ideal for small and medium-sized businesses

Amstelveen, The Netherlands, 14 April 2016 – Ricoh Europe (Netherlands) B.V. has announced the launch of its first customisable printer – an  entry level A4 B/W printer designed for use in home offices, small and medium-sized businesses. 

Ricoh’s new smart and stylish SP 150 series is capable of printing up to 22 mono pages per minute. It offers fixed or Wi-Fi connection via tablet or smart device and features an easy to use Virtual Operation Panel which forms a colour display of the printer. Users can easily manage the entire functions of the printer, such as printing, copying and scanning. Printer settings can be adjusted via either Mac or Windows. 

The SP 150 range offers advanced personalisation with users able to order their own exclusive personalised design of the SP 150 series. Those running home, small and medium sized offices can differentiate their product through eye-catching designs situated at the top of any of the models in the SP150 range. The design can be used to communicate key messages and inspire the workforce through imagery while establishing a fresh and unique printing environment. 
Bert De Greeff, Head of Printer Marketing, Ricoh Europe said: “If you have a fantastic looking smart device, a powerful tablet at your disposal and sophisticated IT equipment, then your print environment should be equally advanced. Through our technical expertise and customer-centric approach, we have developed a range that meets the needs of home workers and SMBs for easy, accessible and reliable printing.” 

Ricoh’s wider product portfolio is suitable for all market sectors and offers compelling partner programmes for resellers. It provides a strong alternative to some of the established consumer printer brands, allowing partners to achieve a more balanced portfolio.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.