Ricoh breidt aanbod van smart lockers uit met overname Europese activiteiten Apex
03.09.2021

Ricoh breidt aanbod van smart lockers uit met overname Europese activiteiten Apex

• Overname verstevigt Ricohs positie als één van de grootste managed service providers van smart lockers in Europa 

• Overname speelt in op groeiende vraag naar digitalisering van de werkplek en bredere beschikbaarheid van slimme lockeroplossingen

Ricoh Europa, Londen, 3 september 2021 – De overname van de Europese activiteiten van Apex door Ricoh is goed nieuws voor de klanten van het bedrijf. Door een stijging van de voorraadniveau’s zullen ze kunnen genieten van betere levertijden. Bovendien leidt een betere controle van de kosten tot een interessanter commercieel aanbod.

Apex is een aanbieder van smart lockers die handelszaken, logistieke bedrijven en vennootschappen slimme oplossingen aanreikt om de efficiëntie van hun werknemers en hun gebruikerservaring te verbeteren. Dankzij de overname krijgt Ricoh niet alleen de software, oplossingen en hardware van de Europese Apex-tak in handen, maar ook de Europese klanten en partners van het bedrijf.

Ricoh breidt aanbod van smart lockers uit met overname Europese activiteiten Apex

Apex-klanten krijgen toegang tot Ricohs enorme aanbod van slimme lockeroplossingen bovenop het uitgebreide portfolio aan aanvullende oplossingen en diensten die het bedrijf al aanbiedt. Met deze overname bevestigt Ricoh zijn positie als een van de grootste service-, ondersteunings- en onderhoudsproviders voor slimme lockers in Europa. Bovendien kan het bedrijf zijn klanten vanaf nu van A tot Z ondersteuning bieden.

Daarnaast houdt Ricoh voortaan de touwtjes volledig in handen – van de productie tot de installatie. Zo kan het bedrijf sneller en flexibeler inspelen op de behoeften van klanten en kan het nieuwe oplossingen nog sneller op de markt brengen. 

David Mills, CEO van Ricoh Europe, zegt: “Deze overname is ons antwoord op de wereldwijde uitdagingen die de digitale transformatie en de hybride werkplek met zich meebrengen. Omdat we al enkele jaren nauw samenwerken met Apex, kennen we het bedrijf heel goed. We zullen de smart locker activiteiten van onze klanten in heel Europa dan ook verder uitbreiden.” 

Sophie Cox, sales- en marketingmanager, Service Advantage, Ricoh Europa, voegt daaraan toe: “We kijken ernaar uit om onze klanten te helpen groeien en hen te ondersteunen bij het ontwikkelen van moderne werkplekken die tegemoet komen aan de nieuwe, hybride manier van werken. Tegelijkertijd verwachten we een grotere vraag naar lockeroplossingen, aangewakkerd door de groei van e-commerce en de toenemende druk op de toeleveringsketen om sneller en efficiënter te leveren.” 

Dankzij het gebruik van slimme lockers voor het beheer van hun handscanners bespaart cateringbedrijf Horeca Totaal jaarlijks duizenden euro’s. Lees de casestudy hier.

Ricoh organiseert ook een webinar op donderdag 9 december om 10 uur ’s ochtends. Ontdek hoe u kunt voorkomen dat zoekgeraakt gereedschap en stilstand de productiviteit in uw magazijn beïnvloeden. Meer informatie en het inschrijfformulier vindt u hier.

Meer informatie over de smart lockers van Ricoh vindt u op www.ricoh-europe.com.

Ricoh grows Smart Locker capabilities with acquisition of Apex’s European business

Apex customers will benefit from access to Ricoh’s broad range of smart locker solutions and the full breadth of its extensive wider portfolio of products and services. With the acquisition reaffirming Ricoh as one of the biggest providers of service support and maintenance for smart lockers in Europe, the company can now offer customers full end-to-end support.

The acquisition will also give Ricoh direct control – from manufacturing to installation – to support more agile and flexible response to customer needs and a faster route to market.

David Mills, CEO, Ricoh Europe, says: “This exciting acquisition responds to the global challenge of digital transformation and the hybrid workplace. Having worked in partnership with Apex for a number of years, it is a business we know very well and one that will further enhance the smart locker operations of our customers across Europe.”

Sophie Cox, Director of Sales and Marketing, Service Advantage, Ricoh Europe, adds: “We look forward to supporting the future growth of our customers and the development of their workplace management efforts in the hybrid working age. At the same time, we anticipate increased demand for locker solutions, particularly with the growth of ecommerce and pressure on the supply chain to distribute efficiently.”

For more information on Ricoh’s smart locker capabilities, visit www.ricoh-europe.com.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.