Ricoh Belgium richt de Classroom of the Future in van Tech.Lounge Brussels
De nieuwe hightech coworkingruimte van Agoria beschikt over een opleidingslokaal dat is uitgerust met de nieuwste samenwerkingstechnologieën van Ricoh.
Agoria en Ricoh hebben samengewerkt om deze ‘Classroom of the Future’, die veel weg heeft van een school 3.0, in te richten. Je kan er kennismaken met de nieuwste technologieën, die de deur openen voor nieuwe manieren van leren en lesgeven. Naast de iPad Pro’s heeft Ricoh het kantoor uitgerust met een 84-inch interactief whiteboard en drie 55-inch interactieve borden. Al deze leermiddelen zijn met elkaar geconnecteerd, zodat alle gebruikers moeiteloos kunnen samenwerken.
“De samenleving evolueert, de technologische ontwikkeling staat niet stil en we moeten ons allemaal aanpassen aan de nieuwe tools die onvermijdelijk op de markt komen. Daarom moet het leerproces fundamenteel veranderen. Leren moet in de toekomst absoluut interactiever, mobieler, gevarieerder en vooral persoonlijker worden. We hadden dit concept van de ‘Classroom of the Future’ al ontwikkeld bij sommige van onze klanten, die we niet alleen de modernste interactieve leermiddelen voor hun opleidingsruimte hebben aangeboden, maar ook een platform met leermiddelen waarmee mobiel en persoonlijk leren mogelijk wordt. Wij kunnen indien gewenst ook een opleiding geven om met deze tools te leren werken, ze integreren in het leerproces en ervoor zorgen dat de opleiders ze elke dag efficiënt gebruiken.”Eric Gryson, CEO vanempty Ricoh Belgium/Luxembourg
De ‘Classroom of the Future’ van Tech.Lounge Brussels is voorzien van een Ricoh Interactive Whiteboard waarop je presentaties, afbeeldingen, documenten of video’s kan bekijken. Maar je kan ook met de hand aantekeningen maken op het bord en deze digitaal opslaan. Daarnaast kan je het interactieve whiteboard ook verbinden met een andere – ongeacht de afstand – om bijvoorbeeld informatie te delen over de hele wereld of tussen coworkingcentra, waarbij het lijkt alsof iedereen gewoon in hetzelfde kantoor is!
In het lokaal zijn ook drie Interactive Learning Tables geïnstalleerd. Dat zijn eigenlijk grote multipoint-touchscreentablets waarmee leerlingen op hetzelfde ogenblik kunnen interageren. Die mogelijkheid verhoogt de interactie tussen al wie rond de tafel zit en maakt samenwerken makkelijker. Presentaties, catalogi, afbeeldingen en video's bekijken en annoteren, interactieve educatieve spellen, het kan allemaal!
“Vorig jaar hebben we er een erezaak van gemaakt om onze drie BluePoint-sites ‘Meet. Werk. Tech’- uit te rusten met tal van technologische applicaties. De Tech.Lounge was binnen dat raamwerk een project op zichzelf. Met de Tech.Lounge willen we een ontmoetingsplaats creëren voor alle liefhebbers van technologie, of ze nu al dan niet lid zijn van Agoria, start-ups, scale-ups of zelfs zelfstandigen. De Tech.Lounge profileert zich als het nieuwe technologieknooppunt van Brussel, een soort community die ontmoetingen stimuleert en de manier van vergaderen vergemakkelijkt dankzij technologische toepassingen. Het 'Classroom of the Future’-project, in samenwerking met Agoria en Ricoh, past perfect in dit algemene concept: een nieuwe manier van werken, interageren en leren door middel van digitale en technologische apparatuur.”Barbara Sauter, Sales & Marketing Manager BluePoint
| Over Ricoh |
Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.
In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).
Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.
© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.