Ricoh améliore ses IT Services pour répondre aux demandes croissantes des clients de la zone EMEA
11.04.2018

Ricoh verbetert IT Services als antwoord op toenemende klantenbehoeften in EMEA

Vilvoorde, 11 april 2018 –Ricoh heeft zijn IT Services-aanbod geactualiseerd voor de EMEA-regio en lanceert verbeterde diensten en oplossingen voor nationale en internationale organisaties.
Ricoh’s geactualiseerde IT Services zijn opgebouwd rond drie pijlers. ‘Workplace & Mobility’ voor een verhoging van de productiviteit en flexibiliteit van de eindgebruikers, ‘Data Centre & Infrastructure’ voor de transformatie en het beheer van bedrijfskritieke IT en ‘Information Management & Business Intelligence’ voor gegevensanalyse als motor van zakelijke beslissingen. 

Deze op drie pijlers gebaseerde aanpak wordt voortaan toegepast in Ricoh’s sales-, klantenrelatie- en supportprocessen. Alle aangeboden diensten, van design tot implementatie, zijn toegankelijk via de meest relevante pijler. 

Naast de traditionele infrastructuur on site omvat de nieuwe portefeuille nu ook het Ricoh Cloud Service Management-aanbod, om klanten te ondersteunen met publieke en hybride cloudoplossingen. Deze diensten zijn gebaseerd op toonaangevende technologieën en voldoen aan strikte veiligheidsnormen.

Alberto Mariani, Director IT Services EMEA, Ricoh Europe: “In se is Ricoh’s IT Services-portefeuille gebaseerd op de veranderende behoeften van onze klanten. We onderscheiden ons van onze concurrenten doordat we diensten aanbieden op wereldschaal en met een wereldwijd bereik, maar daarbij een persoonlijke en flexibele aanpak garanderen via onze lokale servicecenters. In ons streven om digitale werkomgevingen mogelijk te maken hebben we gezien hoe bedrijven steeds slimmer moeten werken en hun operationele efficiëntie moeten vergroten. Met onze IT Services helpen we zowel kleine bedrijven als grote multinationals om hun beschikbare resources optimaal te benutten.”

Mariani voegt eraan toe: “IT Services is allesbehalve nieuw voor Ricoh. We zorgen al jarenlang voor de ondersteuning en transformatie van IT-infrastructuren in werkomgevingen en datacenters. Dat heeft ons al $ 2,2 mld. inkomsten opgeleverd en wereldwijd stellen we 11.000 personeelsleden te werk. Een verbetering van onze IT Services was een logische volgende stap in onze evolutie. Het is ook een nieuwe manier om de meerwaarde voor de klant te verhogen, terwijl we helpen hun bedrijf sneller, slimmer en veiliger te maken.”

Als ondersteuning voor de pijler ‘Data Centre & Infrastructure’ heeft Ricoh in oktober 2017 een nieuw Service Operations Centre geopend in Warschau om toonaangevende beheerde diensten en support te bieden. Het centrum staat onder meer 24/7 proactief in voor de monitoring, de beveiliging en het beheer van bedrijfskritieke infrastructuur van de klanten. 

Voor meer informatie kunt u terecht op www.ricoh.be

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.