05.01.2023

Koji Miyao is benoemd tot de nieuwe President van de Ricoh Graphic Communications

Betere digitale ervaring, onderling afgestemde wereldwijde ontwikkeling en grotere positieve bijdrage aan maatschappelijke oplossingen behoren tot belangrijkste doelstellingen voor Koji

Ricoh Europe, Londen, 5 januari 2023 – Koji Miyao is benoemd tot de nieuwe President van de Ricoh Graphic Communications (RGC) Business Unit van Ricoh Company, Ltd. Hij heeft Sergio Kato op 1 januari 2023 opgevolgd. 

Koji Miyao per 1 januari 2023 aangesteld als nieuwe President van Ricoh Graphic Communications Business Unit
Koji Miyao per 1 januari 2023 aangesteld als nieuwe President van Ricoh Graphic Communications Business Unit

In zijn 22 jaar bij Ricoh heeft Koji al tal van sleutelrollen bekleed. Voordat hij in zijn nieuwe huidige functie aan de slag ging, was hij General Manager, Business Management Division, RGC. 

In 2000 trad hij in dienst bij Ricoh Company, Ltd., waar hij verantwoordelijk was voor de marketing voor snelle kleurenlaserprinters voor overzeese markten. Zes jaar later werd hij Director of Business Development bij Ricoh Americas Corporation, waar hij leiding gaf aan strategische investeringen voor de printerverkoop via IT-distributiekanalen. Daarna versterkte hij als Marketing Director het senior management, waarbij hij verantwoordelijk was voor nieuwe businessontwikkeling en commercialisering van mobiel printen, printen vanuit de cloud en apparaten voor biomedisch printen. 

Na zijn terugkeer naar Japan in 2014 hield hij als General Manager van de Office Printing Division toezicht op de bedrijfsstrategie voor kantoorprinters, onderhoud en supplies. In 2018 werd hij benoemd tot Chairman en President van Ricoh China, waarna het bedrijf drie opeenvolgende jaren enkele van haar hoogste winstcijfers boekte. 

Koji zegt: “Het is een grote eer benoemd te worden tot President van de Ricoh Graphic Communications Business Unit. Ik verheug me erop ons geweldige werk voort te zetten en diensten te ontwikkelen die bijdragen aan een sterkere digitale ervaring voor de grafimediabedrijven, industriële printprofessionals en centrale reproafdelingen onder onze klanten en voor merkeigenaren. Onze focus ligt op de verdere ontwikkeling van best practices om de activiteiten van onze klanten kracht bij te zetten. We willen optreden als een betrouwbare zakenpartner die samen met zijn klanten meegroeit.” 

“In mijn rol zal ik ook de wereldwijde ontwikkelings-, productie-, verkoop- en servicefuncties van Ricoh op elkaar afstemmen om onze klanten succesvol te laten blijven. Ik hecht veel belang aan Ricoh’s visie voor 2036: “Fulfilment through Work”. Dat betekent dat we technologie voor onze medewerkers laten werken om zo de productiviteit een impuls te geven, slimmere manieren van werken mogelijk te maken én het werkplezier te verhogen. Ik streef ernaar om dat waar te maken. Tegelijkertijd wil ik het bereik van print en de scope van onze business vergroten en op een positieve manier bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken.” 

Eef de Ridder, Vice President, Graphic Communications, Ricoh Europe, verwelkomt het nieuws en voegt eraan toe: “Ricoh geniet de reputatie in te zetten op innovatie en onovertroffen klantenzorg. Ik verwacht dat Koji onze reputatie verder zal versterken. Hij zal op een inspirerende manier leiding geven, begeleiden en richting geven terwijl hij het voortdurend evoluerende digitale aanbod van Ricoh aanstuurt. In Europa verwachten we een aanhoudende sterke focus op het helpen van onze klanten in de grafische industrie, in centrale repro’s en in industriële sectoren bij het opbouwen van veerkracht en aanpassingsvermogen in deze ongekende tijden.” 

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.