26.03.2024

Grafische workflowautomatisering van Ricoh herdefinieert commerciële drukwerkproductie

Nieuwe leveranciersonafhankelijke software verbetert productie-efficiëntie dankzij co-innovatie op basis van klantenfeedback

Ricoh Europe, Londen, 26 maart 2024 – Het aangeleverd krijgen en voltooien van jobs via een end-to-end touchless workflow wordt een productierealiteit voor grafimediabedrijven die werken met grafische workflowoplossingen van Ricoh, waaronder RICOH ProcessDirector™. De nieuwste toevoeging aan Ricoh’s innovatieve softwareportfolio zijn te zien in hal 8a op drupa 2024. De beurs vindt plaats van 28 mei tot en met 7 juni in Messe Düsseldorf,Duitsland.

De grafische workflowoplossingen van Ricoh zijn een resultaat van co-innovatie. De procesautomatisering moet een krachtig antwoord bieden op de belangrijkste uitdagingen in de markt en duurzame groei creëren. Dat blijkt ook uit het motto van Ricoh: ‘Unleash the Power of Workflow Automation’
De grafische workflowoplossingen van Ricoh zijn een resultaat van co-innovatie. De procesautomatisering moet een krachtig antwoord bieden op de belangrijkste uitdagingen in de markt en duurzame groei creëren. Dat blijkt ook uit het motto van Ricoh: ‘Unleash the Power of Workflow Automation’

De huidige productieomgeving voor drukwerk kent behoorlijk wat workflowuitdagingen, waarondertalloze manieren van aanleveren, meerdere productietechnologieën, niet-geïntegreerde workflows en een gebrek aan overzicht. Dit resulteert in tijdrovende handmatige stappen, kostbare knelpunten, productiviteitsverlies en onnodig afval.

Marktonderzoek van Keypoint Intelligence  bevestigt dat geen enkele aanlevermethode de markt domineert. en dat job onboarding, het ontvangen van printopdrachten, het minst geautomatiseerde workflowproces is. In West-Europa komt slechts 13% van de jobs die via web-to-print bij grafimediabedrijven binnenkomen, in dezelfde productieworkflow terecht als jobs die via andere aanlevermethodes worden ontvangen.

De nieuwe grafische workflowsoftware van Ricoh is ontwikkeld in samenwerking met klanten en analisten. De workflow maakt optimaal gebruik van de mogelijkheden van bewezen technologische oplossingen zoals RICOH ProcessDirector, dat schaalbaar en leveranciersonafhankelijk is. Van de ontvangst van de klantenbestanden tot de nabewerking van het drukwerk: de gemoderniseerde tools van Ricoh stellen grafimediabedrijven in staat om hun processen te stroomlijnen en het aantal handmatige stappen te minimaliseren. Dat doen ze door jobs automatisch te preflighten, in te slaan en te verwerken in batches. Door bestaande workflows te integreren en automatische opdrachtdoorstroom naar productie mogelijk te maken, maakt de software het gemakkelijker om over te stappen van traditioneel analoog naar digitaal printen RICOH TotalFlow Producer™ stelt drukwerkleveranciers met één of meerdere locaties in staat om de job onboarding te automatiseren met een gecentraliseerde, webgebaseerde portal voor een bedrijfsbreed overzicht en controle over de bezettingsgraad. Deze transformationele software, die vanaf eind april in Europa beschikbaar is, minimaliseert de behoefte aan ervaren werkkrachten bij het verwerken van aangeleverde jobs, vermindert knelpunten en afval en verbetert de winstgevendheid.

In combinatie met RICOH Predictive Insight™, dat voor het eerst werd geïntroduceerd op het RICOH Pro™ VC80000 inkjet productiesysteem op hoge snelheid, maken de Ricoh oplossingen voor grafimediabedrijven datagestuurde inzichten en prestatieoptimalisatie mogelijk. Mogelijkheden met kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML) bewaken de winstgevendheid van jobs, processen en bewerkingen om de uptime en doorvoer van hardware te optimaliseren. Tegelijkertijd beperken ze onderbrekingen van de onderhoudscyclus tot een minimum. De tools verzamelen automatisch data van workflowoplossingen, productiesystemen en nabewerkingsapparatuur. Zo formuleren ze inzichten die het rendement op je investeringen maximaliseren, datagestuurde besluitvorming over investeringen ondersteunen en de algemene bedrijfsresultaten verbeteren.

Tot de Ricoh workflowoplossingen voor grafimediabedrijven behoort ook de bekroonde RICOH Auto Color Adjuster. Hiermee kunnen eenvoudig en snel kleurprofielen aangemaakt worden die nauwkeurig zijn afgestemd op de industriestandaarden voor zowel offset als digitaal, zonder dat hiervoor kleurenexperts nodig zijn. Ricoh’s geavanceerde automatiseringsoplossingen voor grafimediabedrijven optimaliseren de end-to-end productie door

  • De productiviteit te verhogen om het rendement op de investeringen te maximaliseren.
  • Het verminderen van fouten en de afhankelijkheid van personeel om deadlines te helpen halen.
  • Gemengde toepassingen te ondersteunen, die gedrukt kunnen worden op zowel digitale als offsetsystemen.
  • Bedrijfsbrede gegevens met elkaar te verbinden met een leveranciersonafhankelijke, open architectuur. Het verbeteren van interne communicatie en communicatie met klanten door jobs in realtime zichtbaar te maken.
  • Afval tot een minimum te beperken en bijdragen aan duurzame prakijken.

Eef de Ridder, Vice President, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, zegt: “Deze nieuwe toevoeging in ons portfolio van leveranciersonafhankelijke oplossingen ondersteunen onze co-innovatieaanpak: bij Ricoh zetten we in op samenwerking om oplossingen te vinden voor problemen op het gebied van production printing, workflows en behoud van overzicht. Deadlines halen, een job terug kunnen vinden en efficiënt produceren zijn voorbeelden van operationele uitdagingen die onze software helpt te overwinnen. Onze workflowautomatisering laat activiteiten met verschillende technologieën en bedrijfslocaties ook soepeler verlopen. Zo kun je je productiviteit optimaliseren en nieuwe zakelijke kansen aanboren.”

De nieuwe grafische workflowtechnologie van Ricoh is beschikbaar vanaf eind 2024.

Geïnteresseerden kunnen voor meer informatie terecht op https://www.ricoh-europe.com/news-events/events/drupa-2024/.

| Over Ricoh |

Ricoh is een toonaangevende aanbieder van geïntegreerde digitale diensten en oplossingen voor drukwerk en beeldvorming. Ze zijn ontworpen om digitale transformatie van werkplekken en werkruimtes te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren.

Met wereldwijde vestigingen bereikt Ricoh, waarvan het hoofdkantoor in Tokio is gevestigd, klanten in ongeveer 200 landen en regio’s. Aan de basis van de activiteiten van het bedrijf liggen gecultiveerde kennis, technologieën en organisatorische capaciteiten die het in de loop van haar 85-jarige geschiedenis heeft opgebouwd. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16,0 miljard USD).

Met Fulfillment through Work is het de missie en visie van Ricoh om mensen in staat te stellen werkplezier te vinden door te begrijpen en te transformeren hoe mensen werken, zodat het hun potentieel en creativiteit kan ontketenen om een duurzame toekomst te realiseren.

Ga voor meer informatie naar www.ricoh.com

© 2024 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle genoemde productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.

Contactpersoon voor de media:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-mail : media@ricoh-europe.com
Homepage: www.ricoh-europe.com