De werknemers van Renault Belgium Luxembourg krijgen les op interactieve whiteboards van Ricoh
07.05.2018

De werknemers van Renault Belgium Luxembourg krijgen les op interactieve whiteboards van Ricoh

Brussel, 7 mei 2018 – Renault Belgium Luxembourg werkte al samen met Ricoh voor de aankoop van verschillende producten: printers en projectors. De projectors worden gebruikt in de opleidingsruimten van het Technisch centrum Renault. Met het oog op het verbeteren en faciliteren van zijn opleidingen heeft Renault opnieuw een beroep gedaan op de diensten van Ricoh en zes interactieve D2200-whiteboards besteld, om samen te gebruiken met de projectors die er al staan.

Doel: rekrutering Met een geschiedenis van meer dan 115 jaar is de Groupe Renault, tegenwoordig actief in meer dan 128 landen, momenteel de op drie na grootste autofabrikant ter wereld. Al meer dan twee jaar geleden is Renault begonnen een groot internationaal rekruteringsbeleid uit te werken dat alle afdelingen van het bedrijf bestrijkt, van engineering over productie en ondersteuningsfuncties tot de verkoop. De innovatieve strategie die de behoeften van de chauffeur op de eerste plaats zet, bezorgde Renault een leidende rol in de sector.

Bij Renault Belgium Luxembourg opereert een gemotiveerde en diverse groep van ongeveer 150 werknemers in een internationale context. Het mondiale autobedrijf is op zoek naar mensen die zichzelf kunnen opleiden, nieuwe uitdagingen kunnen zoeken én ermee aan de slag gaan. Daartoe voorziet het bedrijf in opleidingen.

Opleiding aan het bord Renault België Luxemburg heeft goed begrepen dat een moderne en prettige opleiding betere resultaten oplevert. Daarom heeft de autobouwer verschillende interactieve whiteboards van Ricoh besteld, waarmee de instructeurs interactief les kunnen geven.

De opleiding omvat ‘Nieuwe producten’ en ‘Techniek’, voor modellen, systemen (injectie, remmen, versnellingsbakken, enz.) en reparatie- en diagnosemethoden. De lessen worden van maandag tot donderdag het hele jaar door gegeven aan monteurs, technici en diagnostische specialisten van het Renault-netwerk in België en Luxemburg. Om afwezigheden te voorkomen zijn er geen opleidingen tijdens schoolvakanties. De zes leerkrachten geven opleidingen gedurende zo’n honderd dagen per jaar. Gemiddeld volgen negen mensen de lessen, voornamelijk Belgen en Luxemburgers, op enkele uitzonderingen na (Fransen, Duitsers).

Schrijven op het interactieve D2200-whiteboard is precies hetzelfde als op een blad papier. Instructeurs van Renault kunnen in real time technische tekeningen maken om zaken te verduidelijken aan hun publiek. Het verschil is dat ze ook aantrekkelijke presentaties kunnen maken waarin  je afbeeldingen, documenten of video’s kan bekijken.

Voordat Renault Belgium Luxembourg aan de slag ging met het interactieve D2200-whiteboard, gebruikten ze enkele e-beams die van elke projector een interactief whiteboard maakten. Maar het bedrijf gebruikte vooral een klassieke projectie met wit bord waarop je ook met viltstift kan schrijven. 

De internationale groep wilde vooral plannen en technische tekeningen op een adequate manier kunnen verwerken in hun lessen. Daarom hebben ze nu 6 klassen uitgerust met deze pareltjes van technologie – de 6 instructeurs kunnen ze nu gebruiken om op hun beurt de stagiairs/medewerkers van het netwerk op te leiden.

De keuze viel op de Ricoh D2200. Dit 21,5-inch interactieve bord kan plat worden gelegd, zodat de instructeur erop kan schrijven, net als op een gewoon blad papier. Wat de instructeur schrijft, wordt in realtime geprojecteerd door de projector achter hem. Hij moet zich dus nooit meer omdraaien om te schrijven en verliest de deelnemers niet langer uit het oog. Dat werkt een stuk prettiger en stimuleert het delen van ideeën. Met de Ricoh D2200 kunnen kleinere teams ook eenvoudig verbinding maken met andere interactieve schermen en whiteboards, smartphones of tablets met Bluetooth, en via HDMI- en DisplayPort-poorten. Ook kunnen telepresentaties via een videoverbinding getoond worden, waardoor je meer mensen kan bereiken en ze directer en overtuigender kan aanspreken.

“Ik ben heel tevreden over de diensten van Ricoh. Ze staan altijd klaar en als we vragen hebben, weten we dat we erop kunnen vertrouwen dat we met een professioneel team te maken hebben!” Sebastiaan Vanovertveldt, Coordinator Technische en Commerciële Opleidingen bij Renault Belgium Luxembourg

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.