Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Starre processen, de bedrijfscultuur en inefficiënte technologie vormen volgens de Europese bedrijfsleiders de grootste obstakels tot succes

De meeste onder hen geloven dat data de sleutel is tot grotere wendbaarheid

Ricoh Europe, Londen, 21 maart 2018 – Een nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh Europe heeft aan het licht gebracht wat Europese bedrijfsleiders volgens hen hindert om tot een wendbare organisatie te komen. 

Volgens de 2.140 ondervraagde bedrijfsleiders zijn de grooste obstakels de regelgeving (39%), het gebrek aan investeringen in nieuwe technologie (37%) en starre interne hiërarchieën (35%). Deze belemmeringen staan haaks op de vloeiende, wendbare aard van een digitaal ingerichte werkplek waarmee bedrijven snel kunnen inspelen op veranderingen in de markt. 

Tegelijk proberen verontrustend weinig bedrijfsleiders een wendbare werkomgeving in hun organisaties te bevorderen. Slechts 33% zei actief een sfeer op het werk aan te moedigen waarin snel reageren op de behoeften van de klant op de eerste plaats komt. 

“Wendbaarheid is zowel een mentaliteit als een vermogen om snel te reageren. Om tot echte wendbaarheid te komen, moeten bedrijven zichzelf in ieder aspect van hun bedrijfsvoering grondig doorlichten. Dan krijgen ze zicht op hoe processen, cultuur en technologie een organisatie actief ten goede komen.” 
Javier Diez-Aguirre, Vice-President Corporate Marketing Ricoh Europe 

Veel bedrijfsleiders hechten veel belang aan het werken met en verbeteren van digitale workflows. De meest geciteerde topprioriteiten voor het verbeteren van de wendbaarheid zijn data-analyse (50%), managementprocessen (41%) en financiële processen (39%). Ook het gebruik van analytische technologie om nieuwe trends en kansen te ontdekken is de norm geworden voor de meerderheid van de bedrijfsleiders (60%); wat aantoont dat het slimmer gebruik van data cruciaal is voor een grotere wendbaarheid. 

“In de huidige zakenwereld is het gebruik van technologie om in te spelen op nieuwe kansen van primordiaal belang. Maar dat is op zichzelf niet genoeg. Leiders moeten een cultuur van de open geest aanmoedigen waarin werknemers berekende risico’s mogen nemen. Snelle beslissingsvaardigheden en het vermogen dingen snel om te zetten zijn ook essentieel. Het goede nieuws is dat de Europese bedrijfsleiders duidelijk inzien dat investeren in een digitaal gedreven werkomgeving de basis legt voor winstgevende zakelijke wendbaarheid.” 
Javier Diez-Aguirre, Vicepresident Corporate Marketing Ricoh Europe 

Meer info: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/benl.  

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com