An error has occurred
If problems persist please contact cco@ricoh-europe.com.
DPD en zijn uitdagingen
Door de opkomst van e-commerce, nog versterkt door de pandemie, heeft DPD zijn pakketvolumes zien exploderen. Als reactie daarop opende het bedrijf een ultramodern sorteercentrum in Vilvoorde, dat tot 20.000 pakketten per uur kan verwerken. Tegelijkertijd heeft DPD een hybride werkmodel ingevoerd. Medewerkers zijn slechts een paar dagen per week op kantoor, waardoor een volledige reorganisatie van de kantoorruimte nodig was. Het doel was om de samenwerking te bevorderen, het vloeroppervlak te optimaliseren en een flexibele, moderne werkomgeving te creëren.
Technologie ten dienste van hybride samenwerking
Ricoh ondersteunde DPD bij de inrichting van het nieuwe gebouw en voorzag de vergaderruimtes van intuïtieve technologieën: schermen, slimme camera's, bedieningstablets... alles werd ontworpen om hybride vergaderingen te vereenvoudigen. Ricoh heeft ook de Ricoh Spaces-oplossing geïmplementeerd, waarmee kantoren, vergaderzalen en parkeerplaatsen op afstand kunnen worden geboekt. Dit gecentraliseerde platform vergemakkelijkt de dagelijkse organisatie van medewerkers en geeft managers meer zicht op het gebruik van ruimtes.
"De nieuwe kantoren in Vilvoorde werden ingericht zodat medewerkers naar kantoor komen om samen te werken, te vergaderen en klanten te ontmoeten."
Thimothy De Ben
ICT Infrastructure Manager Bij DPD