Hansaprint case study banner

KLANTCASE

Dubbele productielijnen voldoen aan tijdkritische print deadlines

Strakke deadlines halen met twee productiesystemen

Pionier in kleureninkjet
Hansaprint, onderdeel van de TS Group, is een van de bekendste drukkerijen in Scandinavië. Het bedrijf heeft twee grote productievestigingen in Turku en Turenki in Finland en heeft een breed portfolio met print- en multichannel marketingservices. Als pionier in kleuren inkjetproductie was Hansaprint het eerste bedrijf dat heeft gekozen voor de Ricoh Pro VC60000. Er werden twee Pro VC60000-productielijnen geïnstalleerd. Deze technologie moest voor enorme verbeteringen in de kwaliteit, flexibiliteit en kosten gaan zorgen. Hansaprint wilde daarnaast graag werk uit andere productieprocessen samenbrengen op het platform.

Nieuwe productlijnen
Enkele jaren later blijkt dat Hansaprint een slimme investering heeft gedaan. Dankzij de kwaliteit en flexibiliteit die het Ricoh-platform biedt, kon Hansaprint nieuwe en innovatieve producten aanbieden en tegelijkertijd zijn bestaande bedrijfsactiviteiten uitbreiden. De twee Pro VC60000-productiesystemen worden nu gebruikt om een brede reeks producten te produceren, waaronder POSmaterialen, kleine oplages boeken en Finse versies van de Financial Times (FT) en International New York Times (INYT).

Flexibel platform
Het productieplatform van Hansaprint is enorm flexibel. De Pro VC60000 is geschikt voor mediagewichten van 40 tot 250 g/m2. Beide systemen zijn uitgerust met undercoatmodules die de reeks van ondersteunde substraten vergroten. Met het Pro VC60000-platform kan Hansaprint op glanzende, gestreken offsetmaterialen, maar ook op ongestreken media printen. Door de grotere diversiteit van media is Hansaprint nieuwe toepassingen gaan verkennen, waaronder POSmateriaal. Hansaprint produceert nu reclamebanners voor een grote winkelketen. De op maat gemaakte pakketten worden op een hoge resolutie op zware, gestreken media geprint en worden vooraf gesorteerd om de kosten voor nabewerking te beperken.

Innovatieve toepassingen
Krantenpapier is ook een van de nieuwe toepassingen. Hansaprint print nu de Financial Times en International New York Times voor lezers in Finland. De Financial Times wordt door Hansaprint op het karakteristieke zalmroze papier van 45 g/m2 geprint met de Pro VC60000. De kranten zijn qua look-and-feel identiek aan de coldsetversies. Het printen van de kranten vindt 's nachts plaats, zodat deze 's ochtends vroeg al bij abonnees kunnen worden bezorgd. De tweede Pro VC60000-lijn is zeer belangrijk voor het productieproces. Deze biedt de aanvullende capaciteit die Hansaprint nodig heeft om de strikte deadlines van de krantenwereld te halen.



"Het platform is zeer flexibel. De Pro VC60000 levert een uitstekende printkwaliteit op tal van materialen. Maar het grootste voordeel voor onze klanten ligt wellicht in de nieuwe en innovatieve producten die we nu kunnen aanbieden."

Jukka Saariluoma, Business Unit Director, Hansaprint Oy



Samenvatting

  • Uitdaging: Flexibel werken
  • Sector: Andere
  • Bedrijfsgrootte: KMO
  • Oplossing: Production Printing

Contact

Onze experts staan voor je klaar

Benieuwd wat Ricoh voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op