Printprofessionals en grotere bedrijven krijgen boost op gebied van marketingdiensten dankzij samenwerking Ricoh en Quadient
30.03.2022

Printprofessionals en grotere bedrijven krijgen boost op gebied van marketingdiensten dankzij samenwerking Ricoh en Quadient

Gecombineerde software-expertise stroomlijnt grootschalige campagnes

Ricoh Europe, Londen, 30 maart 2022 – Ricoh en Quadient, een klinkende naam in oplossingen voor klantencommunicatie, hebben hun krachten gebundeld om printprofessionals en grotere bedrijven in staat te stellen grootschalige marketingcampagnes vlot te verzorgen.

Printprofessionals en grotere bedrijven krijgen boost op gebied van marketingdiensten dankzij samenwerking Ricoh en Quadient
Ricoh en Quadient maken het mogelijk om vlot over te stappen op marketingdiensten voor grootschalige campagnes

Quadient is een internationale speler die gespecialiseerd is in automatisering van bedrijfsprocessen, beheer van klantervaringen en apparatuur voor mailings. Quadient Inspire software creëert via een en dezelfde ontwerpinterface snel templates voor communicatie voor fysieke en digitale kanalen. Met het gemak van slepen en neerzetten kunnen krachtige communicatiecampagnes worden opgebouwd om content en boodschappen via meerdere kanalen te delen. 

RICOH ProcessDirector, Ricoh’s oplossing voor end-to-end workflowautomatisering, biedt een nauwe integratie met Quadient Inspire via API’s voor end-to-end procesbeheer. De oplossing combineert best-in-class productie- en outputmogelijkheden met Quadient Inspire mogelijkheden voor omnichannel communicatie en customer journey mapping. Zo kunnen printprofessionals en grotere bedrijven geïntegreerde omnichannel campagnes verzorgen waarbij fysieke en digitale communicatie direct worden gecombineerd. Denk bijvoorbeeld aan drukwerk, HTML 5-webcontent, e-mails, tekstberichten en zelfs WhatsApp-communicatie. De interactie met de campagne wordt gemeten en kan in detail worden bekeken via een allesomvattend campagnerapport en dashboard.

Beide oplossingen staan in de Gartner Market Guide 2021 for Customer Communication Management. De gids focust op aanbieders van oplossingen voor de CCM-markt.

RICOH ProcessDirector en Quadient Inspire ontzorgen printprofessionals en grotere bedrijven op efficiënte wijze met:

  • End-to-end procesbeheer en gedetailleerde campagnemeting.
  • Mogelijkheden voor grootschalige campagnes voor bedrijven zoals banken en nutsbedrijven.
  • High-end samenstelling en aanmaak van templates voor een scala aan outputkanalen.
  • Intelligent getargete content voor optimaal aansprekende communicatie.
  • Indrukwekkende en visueel aantrekkelijke ontwerpen om de aandacht te trekken.
  • Een keuze aan omnichannel verzorgingsmethoden om de engagement rate of het betrokkenheidspercentage te vergroten.
  • Rapporten en dashboards voor meting en responsieve coördinatie van campagnes.

Clive Stringer, Director Continuous Feed, High End Software, Ricoh Graphic Communications, Ricoh Europe, zegt: “Samen ondersteunen de softwareoplossingen printprofessionals en grotere bedrijven bij hun transformatie tot aanbieders van marketingdiensten. Zo kunnen ze grootschalige complexe campagnes beheren. Door samen te werken, bieden RICOH ProcessDirector en Quadient Inspire een uniforme campagnebenadering met end-to-end integratie van klantcommunicatietrajecten van elke omvang. Geïndividualiseerde data worden nauwkeurig gecombineerd en op een visueel aantrekkelijke manier gepresenteerd met responsive design. Dankzij de krachtige mogelijkheden voor intelligent communicatiebeheer krijgen doelgroepen relevante, interessante en boeiende content voorgeschoteld. Het feit dat ze communicatie ontvangen via hun voorkeurskanaal, zet hen aan tot meer interactie en respons.”

Quadient Inspire is nu via Ricoh beschikbaar in de EMEA-regio.

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.