Ricoh wint prestigieuze Buyers Lab PaceSetter Award voor zijn Connected MFP Cloud Ecosystem
17.03.2021

Ricoh wint prestigieuze Buyers Lab PaceSetter Award voor zijn Connected MFP Cloud Ecosystem

Vilvoorde, London, 17 maart , 2021 – Ricoh Europe valt opnieuw in de prijzen. Ditmaal ontvangt Ricoh van Keypoint Intelligence – Buyers Lab een prestigieuze BLI 2021-2022 PaceSetter Award voor zijn Connected MFP Cloud Ecosystem.

Keypoint Intelligence analyseert elk jaar verschillende leveranciers in de document imaging OEM-markt op vlak van multifunctionele kleurenprinters (MFP) cloud ecosystemen. De onderzoekers vergelijken daarbij onder meer de visie, strategieën, eigen en third-party cloud services.
In haar evaluatie merkt Keypoint Intelligence op dat Ricoh zijn MFP-strategie heeft opgebouwd rond cloud-connectiviteit, waarbij de nieuwste toestellen compatibel zijn met de cloud-gebaseerde workflow-oplossingen. Deze oplossingen bieden steeds meer opties om documenten vast te leggen, te versturen en te verwerken voor zowel algemene bedrijfsprocessen (zoals de boekhoudadministratie) als belangrijke verticale sectoren (zoals de juridische sector of de gezondheidszorg). Het rapport van Keypoint Intelligence staat verder even stil bij enkele nuttige workflows waaronder de routing van bestanden aan de hand van QR-codes, het converteren van bestanden naar een gewenst formaat, het verzenden van bestanden naar meerdere bestemmingen en geavanceerde functies via een feilloze integratie met toonaangevende back-end documentopslagoplossingen en bedrijfsapplicaties. Deze clouddiensten en workflows worden door Ricoh beveiligd en onderhouden Doordat bedrijven deze diensten op abonnementsbasis kunnen afnemen, betekent dat organisaties geen grote investering moeten doen, en ook geen on premise servers of speciale software nodig hebben voor de implementatie.

"Om zijn aanbod met verschillende MFP-applicaties en -aansluitmogelijkheden te vervolledigen, biedt Ricoh een breed scala aan cloudservices en workflowtools aan die de gebruikservaring van de apps verbeteren”, zegt Jamie Bsales, directeur Smart Workplace & Security Analysis van Keypoint Intelligence. “Bovendien bieden ze tijdbesparende functies aan die een stap verder gaan dan het eenvoudig routen of printen van documenten. Met deze diensten kunnen teams op efficiënte wijze nuttige (digitale) data uit papier halen, hun content organiseren zodat ze deze efficiënt kunnen terugvinden en op aanvraag/naar behoefte toegang krijgen tot de juiste informatie.

"De vraag naar stevige en veilige cloud-connected MFP's weerspiegelt de behoefte van werknemers naar apparaten die een bredere toegankelijkheid en efficiëntie mogelijk maken in termen van hoe en waar ze werken. Deze PaceSetter Award zet onze toewijding voor innovatie in de verf, net als onze customer excellence en het helpen van mensen om samen te werken vanaf elke locatie", besluit Harald List, directeur EMEA Product Management bij Ricoh Europe. 
Ga voor meer informatie over producten en diensten van Ricoh naar www.ricoh-europe.com.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.