Ricoh lanceert twee nieuwe Direct to Garment-printers
08.05.2017

Ricoh lanceert twee nieuwe Direct to Garment-printers

Ricoh Europe, Londen, 08 mei 2017 – Om haar klanten nog meer kansen en flexibiliteit te bieden, lanceert Ricoh twee nieuwe DTG-printers (Direct to Garment), die als drijvende kracht kunnen fungeren: de RICOH Ri 3000 en Ri 6000. Klanten zullen deze nieuwe DTG-technologie kunnen beleven op stand C10 in hal B4L van FESPA 2017, dat van 8 tot en met 12 mei plaatsvindt in Hamburg.C10.

De hoogproductieve RICOH Ri 3000- en Ri 6000-systemen stellen drukkerijen en printbedrijven in staat om klanten in het traditioneel analoge segment voor bedrukte kleding flexibelere, rendabele en dynamische diensten aan te bieden met digitale bedrukkingen van hoge kwaliteit.  

De Ricoh DTG-printers zijn ideaal voor promotionele prints op artikelen zoals T-shirts, stoffen tassen, hoodies, sweaters en sokken. De RICOH Ri 3000 en Ri 6000 kunnen printen op een breed scala aan materialen, variërend van 100% katoen en 100% licht polyester tot kleding van polykatoen met polyester-katoenmengsels tot 50% polyester en 50% katoen, ook wel 50/50 blends genoemd.

Ricoh lanceert twee nieuwe Direct to Garment-printers
Ricoh Ri 6000

Met deze machines beschikken drukkerijen en printbedrijven zoals zeefdrukkers, gespecialiseerde DTG-drukkers, sign- en displayproducenten, commerciële drukkers in de grafische industrie en andere ondernemers over de uitrusting die ze nodig hebben voor productie van hoogwaardige toepassingen voor uiteenlopende sectoren en activiteiten. Denk bijvoorbeeld aan mode, universiteiten, hogescholen en scholen, merken, kleine en middelgrote ondernemingen, woningdecoratiewinkels, jeugdbewegingen, sportclubs en liefdadigheidsevenementen. 
Graham Moore, Inkjet Sales & Marketing EMEA, Commercial and Industrial Printing Division, Ricoh Europe, zegt: “Onze nieuwe RICOH Ri 3000/Ri 6000 Direct to Garment-printers bieden klanten de mogelijkheid om hun productieproces te vereenvoudigen en te verkorten in vergelijking met traditioneel analoog zeefdrukken of andere methoden.” 
Moore vervolgt: “De RICOH Ri 3000- en Ri 6000-modellen bieden de voordelen van digitaal bij het bedrukken van lage volumes voor kleine, gepersonaliseerde runs evenals productievolumes voor langere productieruns. Zónder beperkingen op het gebied van rasters, gedetailleerde designs of foto’s slagen deze kledingprinters erin om een uitstekende beeldkwaliteit te realiseren op zowel lichte als donkere kleding. Deze systemen leveren kleurechte, machinewasbare bedrukkingen op die duurzaam zijn, en zich laten uitrekken zonder barsten. De nieuwe milieuvriendelijke Ricoh-inkten voor kleding zorgen ervoor dat designs zacht aanvoelen en levendige kleuren hebben.” 
Beide systemen zijn voorzien van piëzo-elektrische printkoptechnologie van Ricoh. Deze printkoppen van industriële kwaliteit hebben een robuuste roestvrijstalen architectuur. Hun hoge duurzaamheid en lange levensduur dragen bij aan de marktleidende prestaties. De AnaRIP-software biedt complete controle over de printinstellingen en verwachte inktkosten. 
De systemen bieden ook gebruiksvriendelijke onderhoudsfunctionaliteiten, zoals een automatisch inktcirculatiesysteem voor witkanalen, dat de inktstroom verbetert en de prestaties verhoogt. Dankzij het nieuwe bedieningspaneel met een touchscreen van zeven inch zijn ook print workflows gemakkelijk te beheren. 
De RICOH Ri 3000- en Ri 6000-printers zijn vanaf het derde kwartaal van dit jaar geleidelijk aan in heel Europa beschikbaar. Meer informatie over de Ricoh DTG-printers is beschikbaar op www.ricoh-europe.com

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.