Ricoh récompensée en 2016 pour la septième fois comme l'une des entreprises les plus éthiques du monde par l'Ethisphere Institute
08.03.2016

Ricoh voor de zevende keer uitgeroepen tot één van de meest ethische bedrijven ter wereld’ door Ethisphere Institute

Vilvorde, le 14 mars 2016 – Ricoh kondigde vandaag aan dat het door het Ethisphere Institute, wereldwijd toonaangevend in het vastleggen en het bevorderen van de normen voor ethisch ondernemen, is erkend als een 2016 World’s Most Ethical Company®.

Dit jaar is het tien jaar geleden dat Ethisphere voor het eerst ’s werelds meest ethische bedrijven aanwees. Deze nominatie erkent bedrijven die handelen naar hun principes, onvermoeibaar ijveren om van vertrouwen een deel van hun bedrijfs-DNA te maken, en daarmee vorm geven aan toekomstige bedrijfsnormen door vandaag al de beste praktijken van morgen in te voeren.

Het is de zevende maal dat Ricoh deze erkenning in ontvangst mag nemen. Dit benadrukt zijn sterke inzet voor toonaangevende ethische bedrijfsnormen en –praktijken, die waardecreatie op lange termijn garanderen aan de belangrijkste stakeholders, onder wie de klanten, de medewerkers, de leveranciers, de toezichthouders en de beleggers.
“Als een wereldwijde corporate citizen die eerlijk en integer zaken wil doen, zijn we vereerd opnieuw te worden erkend als een van ’s werelds meest ethische bedrijven door het Ethisphere Institute,” aldus Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium/Luxembourg. “Het is een erkenning van de succesvolle initiatieven die we hebben ontplooid gedurende de tachtig jaar dat we nu als een internationaal technologiebedrijf actief zijn, en ondersteunt onze ethische focus. Die focus blijft fundamenteel, aangezien ondernemingen ons zien als een betrouwbare partner die hen in de huidige dynamische werkomgeving helpt informatie vast te leggen, te transformeren en te beheren.”
“Bedrijven vertrouwen op Ethisphere om de normen voor bedrijfsgedrag voortdurend naar een hoger niveau te tillen en te meten. Bedrijven die van leiderschap blijk geven op gebieden zoals burgerschap, integriteit en transparantie creëren meer waarde voor hun investeerders, gemeenschappen, klanten en werknemers, en consolideren zo een duurzame zakelijke troef,” zegt Timothy Erblich, Chief Executive Officer van aldus Ethisphere. "Ik wil iedereen bij Ricoh gelukwensen met hun erkenning als “World's Most Ethical Company.”"
Methodologie & scoring 
De beoordelingen voor The World's Most Ethical Company zijn gebaseerd op de Ethics Quotient™ (EQ) van het Ethisphere Institute. Dit raamwerk is ontwikkeld in jaren onderzoek en doorgelicht en verfijnd door het deskundige advies van het Methodologisch adviespanel van Ethispheres World's Most Ethical Company. De EQ biedt een kwantitatieve manier om de prestaties van een bedrijf objectief, consistent en gestandaardiseerd te beoordelen. De verzamelde informatie biedt een uitgebreide steekproef van de definitieve criteria van kerncompetenties, veeleer dan naar alle aspecten van goed bedrijfsbestuur, risico, duurzaamheid, compliance en ethiek te kijken. 

Er worden scores toegekend in vijf hoofdcategorieën: ethiek- en complianceprogramma (35%), corporate citizenship en verantwoordelijkheid (20%), ethische cultuur (20%), goed bestuur (15%) en leiderschap, innovatie en reputatie (10%), die worden bezorgd aan alle bedrijven die aan het proces deelnemen.
Erelijst   
De volledige lijst van ’s werelds meest ethische bedrijven in 2016 is te vinden op http://worldsmostethicalcompanies.ethisphere.com/honorees/. 

Best practices en inzichten van de in 2016 uitverkoren bedrijven zullen in de komende maanden worden gepubliceerd als tekstdocument met staatjes erbij (download hier de versie van 2015). Organisaties die geïnteresseerd zijn in hoe ze het er afbrengen vergeleken met ’s werelds meest ethische bedrijven worden uitgenodigd deel te nemen aan de Ethics Quotient. 

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.