Werknemers duiden digitale oplossingen aan als sleutel om de productiekloof te overbruggen

Printen Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Werknemers duiden digitale oplossingen aan als sleutel om de productiekloof te overbruggen

Meer dan een derde stelt dat hun bedrijf binnen 5 jaar over de kop zal gaan tenzij er iets verandert

Vilvoorde, 5 september 2017 – Het personeel vraagt om innovatieve technologie en digitale oplossingen om hun productiviteit te verhogen, zo blijkt uit een studie die door Ricoh Europe werd uitgevoerd.

53 % van de 3.600 ondervraagde Europese werknemers zegt dat automatiseringstechnologie hen in staat zal stellen productiever te zijn, terwijl 44 % ervan uitgaat dat kunstmatige intelligentie een positieve impact zal hebben op hun rol.

Werknemers beschouwen dagelijkse e-mail (34 %) en meetings (37 %) als de belangrijkste vormen van tijdverspilling - meer nog dan pendelen (30 %).

Maar de helft van de werknemers zegt dat betere technologie de meest positieve impact zou hebben op hun werkdag. Dit staat boven een hoger loon (47%), trainingsmogelijkheden (24%) en gratis eten (18%).

Eric Gryson, CEO de Ricoh Belgium/Luxembourg stelt: « Wat wij van de werknemers vernemen is een echo van de belangen voor de macro-economische productiviteit die overheden wereldwijd zorgen baart. Er zijn te veel taken en processen die tijdens de werkdag tijd vragen en die eigenlijk geautomatiseerd of gestroomlijnd kunnen worden. Door deze tijd vrij te maken, zorgt technologie ervoor dat werknemers slimmer kunnen werken en zich kunnen focussen op het toevoegen van echte waarde aan hun bedrijf.»

Werknemers maken zich zorgen dat een gebrek aan investeringen in technologie uiteindelijk voor problemen in het bedrijf zal zorgen. 24 % denkt dat als er geen investeringen gebeuren binnen 5 jaar het bedrijf failliet zal gaan. Meer nog, 45 % denkt dat de concurrenten al een technologisch voordeel hebben.

De studie onthult ook dat werknemers ontmoedigd lijken over wat hun management motiveert. 66% denkt dat het senior management eerder nieuwe technologie zal introduceren als het helpt de kosten te verlagen in plaats van als het hen versterkt. 
 
Eric Gryson voegt toe: « De mensen die de zakelijke beslissingen nemen, moeten een holistische visie op lange termijn hebben op de kosten van hun kernprocessen. Besparen op investeringen kunnen op korte termijn wel kapitaal vrijmaken, maar de voordelen van toegenomen productiviteit beloven zichzelf ruimschoots terug te betalen de komende jaren.»

Naar boven

| A propos de Ricoh |

Ricoh est une entreprise technologique mondiale, qui transforme la manière dont les gens travaillent depuis plus de 80 ans. Sous son slogan – imagine. change. – Ricoh continue de mettre à la disposition des entreprises et des individus les services et les technologies qui inspirent l'innovation, contribuent au développement durable et stimulent la croissance des affaires. Parmi ceux-ci figurent des systèmes de gestion documentaire, des services informatiques, des solutions d'impression de production, des systèmes de communication visuelle, des appareils photo numériques et des systèmes industriels.

Le Groupe Ricoh, qui a son siège à Tokyo, est présent dans environ 200 pays et régions. Pour l’exercice fiscal clos en mars 2017, le Groupe Ricoh a réalisé un chiffre d’affaires mondial de 2,028 milliards de yens (environ 18,2 milliards USD).

Pour plus d’informations, visitez : www.ricoh.be/presse

Pour plus d’informations, contactez
Blue Chilli
Sophie Lambert 
Tel.: +32 (0) 477 91 45 72

Naar boven