04.05.2023

Ricoh maakt FESPA bezoekers wegwijs met verfrissende perspectieven voor digitale kledingproductie

Nieuwste technologieën, oplossingen en samenwerkingsverbanden voor digitale textielbedrukkingen zijn van 23 tot en met 26 mei te ontdekken op stand B1 C81 in Messe München.

Ricoh Europe, Londen, 04 mei 2023 – De focus van Ricoh’s deelname aan FESPA zal erop liggen creatievelingen te helpen aan nieuwe, verbeterde en op samenwerking gerichte technologieën die verfrissende perspectieven moeten openen om textiel te voorzien van bedrukkingen. Europa’s toonaangevende beurs voor zeefdrukken, digitaal drukken, textielprinten en printen op grootformaat vindt van 23 tot en met 26 mei plaats in de Messe München.

De gerenommeerde mangakunstenares Shinnosuke Uchida brengt haar fantasierijke ontwerpen tot leven op Ricoh’s FESPA stand.
De gerenommeerde mangakunstenares Shinnosuke Uchida brengt haar fantasierijke ontwerpen tot leven op Ricoh’s FESPA stand.

Meerdere technologieën zullen voor het eerst in Europa te zien zijn op stand B1 C81. Een van de blikvangers zal een aangekondigde DTG-polyesterprinter (Direct to Garment) zijn. Dit systeem moet inspelen op de behoeften van textielbedrukkers die hun aanbod voor sportkleding willen uitbreiden met productie van visueel verbluffende polyester kledingstukken van hoge kwaliteit. 

Ook nieuw is de digitale textielprinter die Ricoh op de beurs zal introduceren. Dit systeem is speciaal ontworpen om krachtige prints met zeer levendige kleuren te realiseren via DTG en DTF (Direct to Film). Daarnaast zullen bezoekers een nieuw rol-naar-rol DTF-productiesysteem kunnen ontdekken.

Al deze geïntegreerde oplossingen maken het mogelijk om ontwerpen te printen, te verzenden en lokaal op kledingstukken aan te brengen volgens het ondemandprincipe. Zo moeten de oplossingen de CO2-uitstoot reduceren, inclusief de uitstoot die samenhangt met textielproducties zelf. 

Ricoh’s partnerships met Fruit of the Loom en Russell Athletic zullen de mogelijkheden in de kijker zetten. Ricoh zal een showcase presenteren waarbij bezoekers hun eigen T-shirt op maat kunnen ontwerpen, waarna ze kunnen zien hoe het live wordt geproduceerd op de stand. Ontwerpen zijn ook online te creëren https://ricoh-textile.eu/fespa.

De gerenommeerde mangakunstenares Shinnosuke Uchida zal demonstreren hoe ze fantasierijke ontwerpen tot leven brengt. Deze grote naam in large scale live painting heeft al gewerkt voor grote internationale bedrijven en organisaties. Tijdens het evenement zullen bezoekers haar in actie kunnen zien terwijl ze haar eigen kijk op de geest van Japan deelt. Sommige van haar mangaontwerpen zullen als T-shirts verkrijgbaar zijn op de stand. 

Alle productieoplossingen van Ricoh worden aangestuurd door Ricoh’s marktleidende printkoppen. Een showcase wall zal de aandacht vestigen op de productieflexibiliteit van de toonaangevende technologie en haar sleutelrol als drijvende kracht in de markt voor textieldruk. 

Met ColorGATE Productionserver zal Ricoh, moederbedrijf van ColorGATE, demonstreren hoe kleuraccurate productie in hoge kwaliteit kan worden gerealiseerd vanuit één enkel workflowplatform. 

Eef de Ridder, Vice President, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, zegt: “De kansen in de branche voor het bedrukken van kleding ontwikkelen zich razendsnel. Innovaties in Direct to Garment- en Direct to Film-technologie bieden textielbedrukkers aantrekkelijke productiemogelijkheden die inspelen op de heersende markt- en milieudruk. Ze stellen hen in staat om hun CO2-uitstoot en watergebruik te reduceren dankzij lokale productie, te profiteren van meer mogelijkheden tot productie van verschillende versies dankzij responsieve kleine productieruns en hun creativiteit de vrije loop te laten dankzij gebruiksvriendelijke oplossingen die resultaten van hoge kwaliteit opleveren. Onze systemen en oplossingen op de beurs zijn speciaal ontwikkeld en verbeterd om activiteiten in deze erg veeleisende markt te ondersteunen. En ons partnership met Fruit of the Loom zal demonstreren hoe verantwoorde en responsieve end-to-end digitale textielproductie haalbaar is.” 

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.