Ricoh maakt de inkjetrevolutie waar met miljarden druks, honderden productiesystemen, een tiental inktsoorten en meer

Printen Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Ricoh maakt de inkjetrevolutie waar met miljarden druks, honderden productiesystemen, een tiental inktsoorten en meer

Ricoh bereikt nieuwe hoogten als wereldspeler en kan terugblikken op een geslaagde showcase op Hunkeler innovationdays 2017

Vilvoorde, 20 maart 2017 – Ricoh heeft op Hunkeler innovationdays 2017 haar inkjettechnologieën gepresenteerd. Voortbouwend op haar rijke ervaring als eerste betreder van de markt voor hoogvolume drop-on-demand inkjet decennia geleden, breidt het wereldwijd actieve technologiebedrijf haar indrukwekkende portfolio steeds verder uit. Ricoh was op het tweejaarlijkse evenement dat van 20 tot en met 23 februari plaatsvond in de Messe Luzern, Zwitserland, aanwezig met een showcase van haar productieportfolio, inclusief recente verbeteringen op het gebied van printsnelheid, kwaliteit en mogelijkheden. Die moeten klanten helpen om zich aan te passen aan het snelle tempo en de snelle veranderingen van de markten waarin ze actief zijn.

Om in te spelen op de behoeften van het steeds gevarieerdere klantenbestand, blijft Ricoh haar inkjetportfolio verder uitbouwen. Het bedrijf heeft in dat groeitraject al meermaals reden tot vieren gehad met mijlpalen zoals:

  • Overschrijding van de kaap van 650 geïnstalleerde productiesystemen in 29 landen wereldwijd, goed voor gemiddeld meer dan 20 productiesystemen per land.
  • Erkenning als een toonbeeld van consistent wereldleiderschap in inkjetproductie, iets wat onlangs nog werd belicht in de IDC MarketScape: Worldwide High-Speed Inkjet Press 2016 Vendor Assessment. 
  • Ontwikkeling en implementatie van meer dan 10 inktsoorten voor ongeëvenaarde veelzijdigheid en creatieve mogelijkheden.
  • Ontwikkeling van 5 generaties van het eigen digitale front-endplatform (DFE) naarmate Ricoh blijft evolueren en zichzelf opnieuw uitvinden om te voldoen aan veranderende marktbehoeften.

Ricoh’s inspanningen om te innoveren bestrijken een breed spectrum. Zo zet het bedrijf in op beperkt energieverbruik, betrouwbaarheid, outputkwaliteit en toepassingsveelzijdigheid. Nog afgezien van alle meetbare parameters legt Ricoh zich erop toe om continue verbetering na te streven in de inkjetmarkt. Die betrokkenheid in de markt komt ook tot uiting in de toewijding van Ricoh om klanten in staat te stellen hun investering te beschermen door zo nodig verbeteringen te kunnen implementeren die hen helpen om in te spelen op de evoluerende marktvraag.

“Als één van de toonaangevende beurzen voor production printing biedt Hunkeler innovationdays altijd een unieke kans om vooruitgang te meten”, zei Benoit Chatelard, Vice President, Production Printing, Ricoh Europe. “Ricoh maakt enorme vorderingen, zet belangrijke mijlpalen neer en stelt klanten met uiteenlopende behoeften tevreden op een manier waarmee wij ons echt onderscheiden van de rest. Wij zijn er trots op dat te hebben kunnen uitdragen op de beurs en blijven innoveren om het momentum niet voorbij te laten gaan. Als je kijkt naar de manier waarop technologie is veranderd in de afgelopen jaren, kun je gerust spreken van het aanbreken van een tijdperk van inkjet, waarin Ricoh een voortrekkersrol te spelen heeft.”

Dat Ricoh klanten effectief helpt om hun activiteiten te laten groeien, blijkt niet alleen uit sterke bewijzen zoals mijlpalen en verbeteringen in het portfolio. De toegevoegde waarde van Ricoh komt ook duidelijk naar voren in de woorden van klanten:

  • Tri-Win Direct, een Amerikaans bedrijf voor direct marketing dat nationaal actief is, verzond in 2015 200 miljoen direct mails. Toen ze toe waren aan iets groters en beters, hebben ze Ricoh benaderd en gekozen voor de Ricoh Pro VC60000
  • Pondres, één van de Nederlandse marktleiders in datagedreven marketing en print, heeft de snelheid en kracht van de Ricoh Pro VC60000 optimaal benut voor een heroriëntatie op inkjetgebied om haar klanten drukwerk van hoge kwaliteit te leveren en een multichannelbenadering aan te bieden. 
  • Een recente Duitse installatie is die bij Walter Digital, dat de Ricoh Pro VC60000 bestelde ter ondersteuning van haar productiecapaciteit voor mailings, POS-materiaal, marketingmateriaal en handleidingen.
  • Urban Fulfillment Services (UFS), dat onder de ondernemingen in handen van minderheden Amerika’s grootste aanbieder van business outsourcing services is voor de financiële dienstensector, heeft haar printactiviteiten een upgrade gegeven door meerdere InfoPrint 5000’s toe te voegen aan haar machinepark. Die helpen om de verwerkingscapaciteit en efficiëntie te verhogen.

Ricoh heeft haar marktleidende inkjetportfolio versterkt met verbeteringen en aanwinsten zoals:

  • De gloednieuwe Ricoh Pro™ VC40000, die vorige maand werd aangekondigd, is een krachtige combinatie van snelheid, resolutie en gebruiksgemak. Met snelheden tot 120 meter per minuut kan de Ricoh Pro VC40000 meer dan 100.000 A4-beelden per uur produceren. De ondersteuning voor papier van 40 tot 250 g/m² en een optionele vijfde printkoparray voor MICR-inkten, beveiligingsinkten en andere opties zorgen voor een verbluffende flexibiliteitswinst met dit krachtige platform. 
  • Ook voor de Ricoh Pro VC60000 zijn er nieuwe en verbeterde functionaliteiten, inclusief een nieuwe optie voor een snelheid van 100 meter per minuut. Om de productie vlot te laten verlopen, ondersteunt die snelheid het gebruik van extra inline nabewerkingstechnologieën die niet geoptimaliseerd zijn voor de gebruikelijke snelheid van het platform, die 120-150 meter per minuut bedraagt.
  • Sinds de introductie van het InfoPrint 5000-programma heeft Ricoh zich ingezet voor haar klanten door op consistente wijze verbeteringen met een hoge toevoegde waarde te blijven uitbrengen. Een recente upgrade is bijvoorbeeld de papierbesparende modus om vanaf het begin van een printjob onbenut blanco papier zo goed als uit te sluiten. Daar komt nog bij dat Ricoh nieuwe inkten heeft geïntroduceerd, DFE-verbeteringen, verbeterde JDF-ondersteuning, nieuwe tools voor kleurbeheer en talrijke andere verbeteringen.

Ricoh was er ook trots op om op Hunkeler innovationdays 2017 opnieuw sponsor te kunnen zijn van het DOXNET-deelevenement met lezingen en gelegenheid tot netwerken.

Meer informatie over Ricoh’s volledige portfolio van producten, diensten en oplossingen voor de markt voor production printing is beschikbaar op www.ricoh.be en door het bedrijf te volgen via Ricoh Belgium op Facebook, Twitter en LinkedIn.

Naar boven

| Over Ricoh |
Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19,6 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar www.ricoh.be/presse

Voor meer informatie, contacteer:
Blue Chilli
Sophie Lambert
Tel.: +32 (0) 477 91 45 72
E-mail: sophie@bluechilli.be
Website : www.bluechilli.be

Naar boven