Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Covid-19 (Coronavirus)

Eerste publicatiedatum: 4 februari 2020
Update : 18 maart 2020

Op 28 januari 2020 is een crisismanagementteam opgericht geweest door de Ricoh-groep voor Covid-19 (coronavirus). Deze volgt de evolutie van de situatie actief op. De reactie van Ricoh op de huidige situatie volgt de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en van het Japanse ministerie van Volksgezondheid, Arbeid en Welzijn. Ricoh bepaalt het alarmniveau van een situatie per regio. Alle bedrijven van de groep krijgen de instructie om te reageren op basis van het actieplan dat opgesteld is voor het welzijn van de werknemers van de groep en hun families, de voortdurende aanvoer van producten en diensten en de bedrijfscontinuïteit.

Het crisismanagementteam volgt actief de veranderende situatie met betrekking tot de uitbraak van Covid-19 (coronavirus) op en neemt dienovereenkomstig beslissingen op basis van het hieronder uiteengezette beleid:

Het bedrijfsbeleid van Ricoh
Er wordt onmiddellijk actie ondernomen in lijn met Ricoh’s bedrijfscontinuïteitsplan om deze soorten risico's aan te pakken, waaronder :

  1. Bescherming van het welzijn van alle werknemers en hun familie is een prioriteit voor ons.
  2. Rekening houden met de mogelijke sociale impact door het nemen van verantwoorde beslissingen ter ondersteuning van de preventie en/of de verspreiding van het virus te berperken.
  3. We streven ernaar om voortdurend de diensten en producten te leveren die onze klanten nodig hebben.
  4. Ondersteuning en assistentie verlenen om de activiteiten in de getroffen gebieden in stand te houden.
  5. Reageren in het kader van een "zeer ernstige pandemie" waarbij de dagelijkse activiteiten niet voorgezet kunnen worden. Uitvoering van een bedrijfscontinuïteitsplan.


Ricoh-techniekers, -servicepersoneel en on-site Ricoh-personeel
We zijn actief bezig met het opzetten van bedrijfscontinuïteitsplannen om eventuele negatieve gevolgen die kunnen worden veroorzaakt door de verspreiding van Covid-19 op Ricoh-servicepersoneel of on-site Ricoh-personeel dat op klantlocaties werkt, te beperken.

Ricoh heeft veel geïnvesteerd in het creëren van een veerkrachtige en flexibele infrastructuur ter ondersteuning van ons vermogen om ons aan verschillende werkomstandigheden te kunnen aanpassen. We zullen er alles aan doen om onze klanten een uitstekende serviceniveau te blijven bieden naarmate de situatie evolueert. Onze medewerkers volgen de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en van de lokale overheid om ervoor te zorgen dat ze prioriteit geven aan hun welzijn en degenen met wie ze in contact komen terwijl ze hun werk uitvoeren.

Reserveonderdelen
Ricoh houdt een goede inventaris van zijn reserveonderdelen en verbruiksartikelen bij. Hoewel we op korte termijn geen storingen verwachten, zal Ricoh deze wereldwijde situatie blijven opvolgen en evalueren.

Ricoh blijft dagelijkse reserveonderdelen ontvangen. We hebben ook rampenplannen opgesteld om een eventueel tekort aan te pakken indien onze supply chain een impact zou onderverinden.

Levering van nieuwe producten
Ricoh beschikt over voldoende stock van nieuwe producten. We verwachten momenteel geen onderbrekingen in de bestelling van nieuwe producten. We werken op individuele basis samen met klanten om de installatie van nieuwe producten (waar nodig) te ondersteunen, en houden rekening met hun lokale beperkingen.

Toners
We onderhouden een goede aanvoer van alle toners en blijven regelmatige leveringen ontvangen.

Advies voor klanten met betrekking tot het reinigen van Ricoh-apparaten
Ricoh-apparaten zijn vergelijkbaar met andere elektronische apparaten op uw kantoor. Schakel uw apparaat uit voordat u deze schoonmaakt. We raden u aan om de buitenkappen en schermen te reinigen met een niet-statische, pluisvrije doek. Een antibacteriële spray kan ook gebruikt worden met een niet-statische pluisvrije doek, maar spuit NIET rechtstreeks op de oppervlaktes of componenten van het apparaat. Vloeistof in het apparaat kan de interne componenten beschadigen.

Ricoh Group-medewerkers
Het welzijn van onze medewerkers is van cruciaal belang. We nemen alle nodige voorzorgsmaatregelen om de verspreiding van het virus te beperken. Alle Ricoh-medewerkers volgen de richtlijnen van elk van onze regio's en van hun bevoegde lokale autoriteiten om ervoor te zorgen dat we verantwoordelijk handelen en veiligheid vooropstellen.

Aangezien we de situatie blijven volgen, zullen we, indien er iets verandert, een bijgewerkte verklaring afgeven.