Veelgestelde vragen op eService
Als u op de categorielink klikt, worden alle relevante veelgestelde vragen op de pagina weergegeven.
-
Bestellingen van verbruiksartikelen
-
Tellerstandgegevens
-
Mijn profiel
-
Inloggegevens
-
Service aanvragen
-
Productregistratie
-
Snel zoeken
-
Mijn producten
Bestellingen van verbruiksartikelen
Hoe plaats ik een bestelling voor verbruiksartikelen?
Hoe volg ik mijn bestelling met verbruiksartikelen?
Tellerstandgegevens
Hoe dien ik meerdere tellerstanden in met behulp van het uploaden van een bestand?
U dient een geregistreerde eService gebruiker te zijn voordat u een bestand met meerdere tellerstanden kunt uploaden. Om een bestand met meerdere tellerstanden te uploaden in eService, dient de optie voor het ontvangen van een tellerstandherinnering via e-mail te zijn ingeschakeld voor het product. Klik op de link in de tellerstandherinnering e-mail, of klik op de snelkoppeling 'Meerdere tellerstanden' op de startpagina. Volg de stappen en aanwijzingen.
Waar vind ik mijn tellerstandgegevens?
Als u uw tellerstandgegevens wilt bekijken, ga dan naar de website: https://kb-nl.gsd.ricoh.com en scrol omlaag naar het onderdeel 'Populaire antwoorden'. Klik onder het onderdeel 'Hoe kan ik...' op de hyperlink 'Hoe geef ik de teller weer en hoe druk ik deze af?'. U gaat automatisch naar een andere pagina. Volg de instructies op het scherm om de tellerstand te bekijken. Als u nog steeds problemen ondervindt met het vinden van de tellerstanden op uw product, neem dan contact op met Customer Service. U kunt ons ook bereiken door ons een e-mail te sturen via 'Contact' op de website.
Hoe dien ik tellerstandgegevens in?
Uw product dient eerst op de eService website geregistreerd te zijn. Daarna kunt u tellerstandgegevens indienen. Klik op de hyperlink 'Tellerstandgegevens' op de startpagina. Selecteer de producten uit de lijst 'Product selecteren' waarvoor u tellerstandgegevens wilt indienen. Volg daarna de aanwijzingen.
Mijn profiel
Hoe wijzig ik mijn profielgegevens?
Als u uw profielgegevens wilt wijzigen, klikt u bovenaan de pagina op de hyperlink 'Mijn profiel'. Klik op de knop 'Wijzig profiel', werk uw gegevens en email voorkeuren bij en klik vervolgens op de knop 'Indienen'.
Is het mogelijk om 'Naam' en 'Aanhef' in mijn profiel aan te passen?
Ja, het is mogelijk om 'Naam' en 'Aanhef' aan te passen.
Inloggegevens
Waarom kan ik niet inloggen?
Als uw login(e-mail adres) of uw wachtwoord onjuist zijn ingevoerd, kunt u niet inloggen op de eService website. Het wachtwoord veld is overal hoofdlettergevoelig, dus zorg ervoor dat u kleine of juist hoofdletters gebruikt.
Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Als u uw wachtwoord wilt veranderen, gaat u naar de eService startpagina en klikt u op de hyperlink 'Mijn profiel'. Vervolgens klikt u op de tab 'Wachtwoord wijzigen'. Hier dient u zowel uw huidige als uw nieuwe wachtwoord in te voeren. Vervolgens klikt u op de knop 'Wachtwoord wijzigen'.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Service aanvragen
Hoe annuleer ik een service aanvraag?
Kan ik het service-adres wijzigen tijdens het aanmaken van een service aanvraag?
Hoe dien ik een service aanvraag in?
Kan ik een service aanvraag aanpassen nadat ik deze heb verstuurd?
Hoe kan ik mijn service aanvraag volgen?
Productregistratie
Hoe kan ik meerdere producten op dezelfde locatie registreren?
Wat is de achterliggende gedachte van een 'Machinenaam'?
Hoe registreer ik meerdere producten?
Snel zoeken
Hoe gebruik ik Snel zoeken?
- Serienummer: vul een volledig serienummer van een product in en klik op "Zoeken". Het serienummer moet al zijn geregistreerd onder uw eService-account. U wordt vervolgens doorgestuurd naar de pagina voor dit serienummer in "Mijn producten". Op de pagina "Mijn producten" kunt u oudere service aanvragen, bestellingen voor verbruiksartikelen en tellerstanden bekijken. Ook kunt u nieuwe service aanvragen en bestellingen voor verbruiksartikelen invoeren en tellerstanden voor een bepaald serienummer invoeren.
- Service aanvraag: Klik in het vervolgkeuzemenu op "Service aanvraag", vul een volledig nummer voor de service aanvraag in en klik op "Zoeken". U kunt alleen zoeken naar service aanvragen voor serienummers die al onder uw eService-account zijn gekoppeld. U ziet vervolgens informatie over de service aanvraag en kunt een nieuwe service aanvraag versturen.
- Bestelling van verbruiksartikelen: Klik in het vervolgkeuzemenu op "Bestelling van verbruiksartikelen", vul een volledig bestelnummer van een verbruiksartikel in en klik op "Zoeken". U kunt alleen zoeken naar bestellingen van verbruiksartikelen voor serienummers die al onder uw eService-account zijn gekoppeld. U ziet vervolgens informatie over de bestelling en kunt een nieuwe bestelling versturen.