Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Werknemers duiden digitale oplossingen aan als sleutel om de productiekloof te overbruggen

Meer dan een derde stelt dat hun bedrijf binnen 5 jaar over de kop zal gaan tenzij er iets verandert

Vilvoorde, 5 september 2017 – Het personeel vraagt om innovatieve technologie en digitale oplossingen om hun productiviteit te verhogen, zo blijkt uit een studie die door Ricoh Europe werd uitgevoerd.

53 % van de 3.600 ondervraagde Europese werknemers zegt dat automatiseringstechnologie hen in staat zal stellen productiever te zijn, terwijl 44 % ervan uitgaat dat kunstmatige intelligentie een positieve impact zal hebben op hun rol.

Werknemers beschouwen dagelijkse e-mail (34 %) en meetings (37 %) als de belangrijkste vormen van tijdverspilling - meer nog dan pendelen (30 %).

Maar de helft van de werknemers zegt dat betere technologie de meest positieve impact zou hebben op hun werkdag. Dit staat boven een hoger loon (47%), trainingsmogelijkheden (24%) en gratis eten (18%).

Eric Gryson, CEO de Ricoh Belgium/Luxembourg stelt: « Wat wij van de werknemers vernemen is een echo van de belangen voor de macro-economische productiviteit die overheden wereldwijd zorgen baart. Er zijn te veel taken en processen die tijdens de werkdag tijd vragen en die eigenlijk geautomatiseerd of gestroomlijnd kunnen worden. Door deze tijd vrij te maken, zorgt technologie ervoor dat werknemers slimmer kunnen werken en zich kunnen focussen op het toevoegen van echte waarde aan hun bedrijf.»

Werknemers maken zich zorgen dat een gebrek aan investeringen in technologie uiteindelijk voor problemen in het bedrijf zal zorgen. 24 % denkt dat als er geen investeringen gebeuren binnen 5 jaar het bedrijf failliet zal gaan. Meer nog, 45 % denkt dat de concurrenten al een technologisch voordeel hebben.

De studie onthult ook dat werknemers ontmoedigd lijken over wat hun management motiveert. 66% denkt dat het senior management eerder nieuwe technologie zal introduceren als het helpt de kosten te verlagen in plaats van als het hen versterkt. 

Eric Gryson voegt toe: « De mensen die de zakelijke beslissingen nemen, moeten een holistische visie op lange termijn hebben op de kosten van hun kernprocessen. Besparen op investeringen kunnen op korte termijn wel kapitaal vrijmaken, maar de voordelen van toegenomen productiviteit beloven zichzelf ruimschoots terug te betalen de komende jaren.»

Plus d'informations sur http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/benl/

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com