Werknemers duiden digitale oplossingen aan als sleutel om de productiekloof te overbruggen
05.09.2017

Werknemers duiden digitale oplossingen aan als sleutel om de productiekloof te overbruggen

Meer dan een derde stelt dat hun bedrijf binnen 5 jaar over de kop zal gaan tenzij er iets verandert
Vilvoorde, 5 september 2017 – Het personeel vraagt om innovatieve technologie en digitale oplossingen om hun productiviteit te verhogen, zo blijkt uit een studie die door Ricoh Europe werd uitgevoerd.

53 % van de 3.600 ondervraagde Europese werknemers zegt dat automatiseringstechnologie hen in staat zal stellen productiever te zijn, terwijl 44 % ervan uitgaat dat kunstmatige intelligentie een positieve impact zal hebben op hun rol.

Werknemers beschouwen dagelijkse e-mail (34 %) en meetings (37 %) als de belangrijkste vormen van tijdverspilling - meer nog dan pendelen (30 %).

Maar de helft van de werknemers zegt dat betere technologie de meest positieve impact zou hebben op hun werkdag. Dit staat boven een hoger loon (47%), trainingsmogelijkheden (24%) en gratis eten (18%).
Eric Gryson, CEO de Ricoh Belgium/Luxembourg stelt: « Wat wij van de werknemers vernemen is een echo van de belangen voor de macro-economische productiviteit die overheden wereldwijd zorgen baart. Er zijn te veel taken en processen die tijdens de werkdag tijd vragen en die eigenlijk geautomatiseerd of gestroomlijnd kunnen worden. Door deze tijd vrij te maken, zorgt technologie ervoor dat werknemers slimmer kunnen werken en zich kunnen focussen op het toevoegen van echte waarde aan hun bedrijf.»

Werknemers maken zich zorgen dat een gebrek aan investeringen in technologie uiteindelijk voor problemen in het bedrijf zal zorgen. 24 % denkt dat als er geen investeringen gebeuren binnen 5 jaar het bedrijf failliet zal gaan. Meer nog, 45 % denkt dat de concurrenten al een technologisch voordeel hebben.

De studie onthult ook dat werknemers ontmoedigd lijken over wat hun management motiveert. 66% denkt dat het senior management eerder nieuwe technologie zal introduceren als het helpt de kosten te verlagen in plaats van als het hen versterkt. 
Eric Gryson voegt toe: « De mensen die de zakelijke beslissingen nemen, moeten een holistische visie op lange termijn hebben op de kosten van hun kernprocessen. Besparen op investeringen kunnen op korte termijn wel kapitaal vrijmaken, maar de voordelen van toegenomen productiviteit beloven zichzelf ruimschoots terug te betalen de komende jaren.»

Plus d'informations sur http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/benl/

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.