Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Werknemers bijzonder optimistisch over 2017

In tijden van verandering worden automatisering en digitale disruptie beschouwd als positieve en krachtige invloeden

world of change

Vilvoorde, 21 februari 2017 – 2016 was zowel op economisch als op politiek vlak een turbulent jaar. Ondanks dit feit geloven werknemers in heel Europa sterk dat hun onderneming in 2017 succesvol zal zijn. Uit nieuw onderzoek, dat werd uitgevoerd in opdracht van Ricoh, blijkt dat 91% van de werknemers verwacht dat digitale disruptie, economische onzekerheid en politieke turbulentie voor een andere manier van werken zullen teweegbrengen. 95% gelooft dat deze periode van verandering voordelig uitpakt voor hun bedrijf.

De positieve visie van de Europese werknemers gaat verder. 95% verwacht dat het bedrijf waar ze voor werken, tegen het einde van dit jaar, een sterkere positie zal hebben dan vandaag. Een meerderheid van 66% gelooft dat het management van hun bedrijf klaar staat om in te spelen op het veranderende landschap. Slechts 8% van de werknemers heeft geen vertrouwen in het management. De andere respondenten gaven aan niet te weten of hun management klaar is voor de toekomst.

Volgens de ondervraagde werknemers vormt technologie de kern van het succes voor het komende jaar. Van de effecten van digitale disruptie en de kansen die door competitieve innovaties ontstaan, wordt de grootste impact verwacht, met een toenemende automatisering waardoor werknemers meer tijd kunnen vrijmaken om zo meer waarde te leveren.

Werknemers vermoeden dat hun bedrijf creatiever zal worden, minder hulpbronnen zal verspillen én dat ze sneller nieuwe technologieën in gebruik zal nemen. 61% zou graag zien dat hun bedrijf gebruikt maakt van technologie om deze veranderingen in evenwicht te brengen. Hierbij denken ze aan het verbeteren van communicatie met de klant, het verhogen van de productiviteit via samenwerkingstechnologieën en het gebruik van digitale technologieën om bedrijfsprocessen te vereenvoudigen.

Uit het onderzoek komt ook een waarschuwing. In deze tijden van verandering moeten bedrijven zorgen dat ze aantrekkelijke vooruitzichten blijven geven om talentvolle werknemers aan te trekken. Werkzekerheid, een stevige financiële basis en de mogelijkheid om voor een grotere onderneming te werken, zijn de belangrijkste wensen voor werkzoekenden.

"Eric Gryson, CEO van Ricoh Belgium/Luxembourg, legt uit: "De betrokkenheid, inzet en manier waarop mensen werken is fundamenteel aan het veranderen. In de komende jaren gaan we zien dat bedrijven in twee categorieën ingedeeld kunnen worden. De eerste groep bestaat uit bedrijven met sterke basisprocessen die werknemers zelfvertrouwen en kansen geven en de mogelijkheid bieden om zich aan te passen en vooruit te komen. De tweede groep bestaat uit bedrijven die bang zijn voor verandering en zo medewerkers niet de kans geven om zich te onderscheiden."

"Terwijl de wereld de impact voelt van ongekende veranderingen moeten directies en managers zichzelf de vraag stellen of zij voordeel halen uit de mogelijkheden van meer innovatieve technologie. Zo blijft hun bedrijf – ook op lange termijn – concurrerend en dat begint bij de werknemers."


Lees meer op www.ricoh.be/thoughtleadership.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com