Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Volgens 7 op de 10 retailbesluitmakers vergroot 3D-printen de klanttevredenheid

Vraag naar personalisering, betere kwaliteit en snellere levering aan basis van investeringen in nieuwe printtechnologieën

Vilvoorde, 9 augustus 2018 – Een nieuwe studie in opdracht van Ricoh Europe toont dat nieuwe printtechnologieën, die inspelen op de vraag van de consument naar personalisering en een snelle levering, volgens retailbesluitnemers een vitale rol zullen spelen om concurrentievoordeel te boeken. Van de deelnemers vindt 73% dat investeringen in 3D-printing (het zogenaamde ‘additive manufacturing’) rechtstreeks leiden tot een grotere klanttevredenheid.

Volgens het onderzoek meldt 84% van de retailbesluitnemers een toenemende vraag van de klanten naar snellere leveringen, en 74% geeft aan dat de klanten steeds meer gepersonaliseerde producten willen. In die context zegt 68% dat nieuwe printtechnologieën voor hun onderneming een belangrijk middel zijn om zich te onderscheiden. 

“In de wereld van de mobiele consument is het belangrijker dan ooit om de klant het juiste product aan te reiken op het juiste moment. Fysieke retailers moeten het opnemen tegen digitale concurrenten om on-demandproducten te leveren en deze te personaliseren volgens de individuele smaak van de klant. Nu steeds meer winkels de deuren moeten sluiten, doen vooraanstaande retailers een beroep op printtechnologie om de klantenervaring te verbeteren, orders doeltreffender uit te voeren en de strijd om de klantentrouw aan te gaan.” 
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxembourg

Om de veranderende voorkeuren van de consument bij te benen, plant 68% van de deelnemers de volgende twee jaar investeringen in 3D-printtechnologie. Meer specifiek is 60% ervan overtuigd dat 3D-printing hun productontwikkelingscyclus zal versnellen. Daarnaast denkt 73% dat nieuwe printtechnologieën zullen helpen om nieuwe marktopportuniteiten te maximaliseren.

“Door de kloof tussen digitale en fysieke objecten te dichten, vereenvoudigen nieuwe technologieën zoals 3D-printing de manier waarop producten worden gemaakt, opgeslagen en verdeeld. Naarmate on-demandproductie steeds meer gelokaliseerd wordt, zal de aard van de transacties veranderen, doordat merken de nadruk beginnen te leggen op de verkoop van oneindig repliceerbare 3D-producten.”
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxembourg


Opmerking: Ricoh gaf opdracht voor een kwantitatief onderzoek bij 791 besluitvormers uit de Europese retailsector

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com