Twee op de drie Europese werknemers verwachten dat werkgevers maatschappelijke problemen helpen oplossen
Future of Work-rapport van Ricoh Europe onderzoekt hoe samenwerking, doelmatigheid, duurzaamheid en technologie de arbeidsmarkt de komende tien jaar zullen vormgeven
Met cloud computing, artificiële intelligentie, interrealiteit en robotica zijn er een zeer groot aantal technologieën die de manier waarop we werken de komende tien jaar zullen veranderen. Organisaties moeten slimme keuzes maken en de juiste technologie kiezen voor hun behoeften, maar technologie is geen wonderoplossing om medewerkers te vervangen – mensen blijven essentieel in het personeelsbestand van de toekomst.
Samenwerking en duurzaamheid moeten centraal staan in een moderne onderneming. Er wordt verwacht dat werkgevers het goede voorbeeld tonen en meer positieve bijdragen leveren aan de gemeenschappen waarin ze actief zijn. Samenwerking is cruciaal om de grote uitdagingen aan te gaan in de moderne samenleving. Dit kan niet enkel aan de non-profit of de overheid worden overgelaten. Ondernemingen die technologische voordelen ten dienste stellen van de samenleving, zullen succes boeken en de grootste talenten aantrekken. Bij Ricoh vinden we dat onze activiteiten afstemmen op de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de VN hiervoor de beste keuze is.
Europa onder de loep:
Winst uit technologie moet gebruikt worden voor een beter evenwicht tussen werk en privé | Werknemers moeten maatschappelijke problemen zoals klimaatverandering en ongelijkheid helpen oplossen | Werknemers moeten winst uit technologie herinvesteren in de samenleving en haar mensen | Werkgevers zullen automatiseringstechnologie gebruiken om de winst te vergroten en banen te verminderen | |
VK | 71% | 51% | 51% | 68% |
Frankrijk | 72% | 70% | 62% | 68% |
Duitsland | 78% | 66% | 67% | 63% |
Italië | 74% | 68% | 71% | 62% |
Spanje | 80% | 68% | 76% | 73% |
Nederland | 70% | 67% | 51% | 58% |
| Over Ricoh |
Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.
In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).
Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.
© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.