Tom Dehouck is nieuwe Director Digital Transformation bij Ricoh Belgium
02.10.2017

Tom Dehouck is nieuwe Director Digital Transformation bij Ricoh Belgium

Tom Dehouck is nieuwe Director Digital Transformation bij Ricoh Belgium

Vilvoorde, 2 oktober 2017 –De raad van bestuur van Ricoh Belgium heeft er een nieuw lid bij: Tom Dehouck (43 jaar) werd in april Director Digital Transformation. Ricoh Belgium en Tom Dehouck kennen elkaar al iets meer dan 16 jaar, sinds het ogenblik dat Tom in het bedrijf aan de slag ging als Senior Major Account Consultant. Gaandeweg is Tom Dehouck opgeklommen en nu krijgt hij dus deze directiefunctie. Het is een mooie bekroning voor deze fan van nieuwe technologieën. Hier zoomen we in op zijn loopbaan.

Tom Dehouck werd geboren in 1974, in Antwerpen. Na een jaar economische wetenschappen aan de Universiteit van Antwerpen kiest hij uiteindelijk voor boekhouding. Als Sales Representative bij BTO Products start hij zijn loopbaan om vervolgens Account Manager te worden bij Avenir Telecom in 1999. 

In januari 2001 voegt hij zich bij de grote familie van Ricoh als Senior Major Account Consultant. Vier jaar lang ontfermt hij zich over de grote accounts van het bedrijf. In die tijd wijdde Ricoh zich nog voornamelijk aan printers en multifunctionele apparaten. 

In juni 2005 besluit hij Ricoh te verlaten om als Sales Consultant te gaan werken voor DigiPoint, een informaticabedrijf dat andere ondernemingen helpt hun ICT-investeringen te optimaliseren. Na zeven maanden houdt Tom het al voor bekeken, maar het was een verrijkende ervaring. Hij maakte er immers kennis met verschillende sectoren binnen de nieuwe technologieën. In december 2005 keert hij terug naar Ricoh Belgium, deze keer als Manager Managed Document & Outsourcing Services, een functie die hij vier jaar en half zal vervullen. Tom wordt de pionier in de TCO-studies (Total Cost of Ownership) die Ricoh Belgium opstart. Hij heeft een heldere kijk op de noden van het bedrijf en hoe die kunnen worden ingevuld. Bovendien heeft hij een feilloos commercieel gevoel, wat hem tot een sleutelfiguur binnen zijn afdeling maakt.

In april 2010 wordt Tom Marketing Manager. In die functie leidt hij een team van 12 medewerkers. Hij ontwikkelt en implementeert specifieke waardeproposities in verschillende domeinen (Managed Document Services, IT Services, Business Process Services, Application Services, Communication Services & Production Printing). Hij bedenkt marketingcampagnes om binnen de toegekende budgetten leads te genereren (publiciteitscampagnes, evenementen enz.), analyseert de markt en beheert ten slotte de data en marketingcampagnes. 

Zeven jaar later, wanneer er een directiefunctie vrijkomt, aarzelt deze perfect drietalige jonge veertiger met solide ervaring geen seconde: hij stelt zich kandidaat. Hij heeft bijna zijn hele loopbaan bij Ricoh gewerkt. Hij kent perfect alle oplossingen en diensten die Ricoh te bieden heeft. Hij heeft een passie voor nieuwe technologieën en digitale transformatie. Kortom, hij is de geknipte persoon om deze nieuwe uitdaging in naam van Ricoh aan te gaan. Het was dan ook niet meer dan logisch dat Tom in april 2017 de felbegeerde functie van Director Digital Transformation in de wacht sleepte. Hij vat meteen de ambitie op de klanten van Ricoh Belgium onverwijld het digitale tijdperk binnen te leiden. 

“De digitale transformatie ligt op ieders lippen en komt altijd en overal ter sprake. Alle sectoren hebben ermee te maken. De manier waarop bedrijven samenwerken, intern en met hun ecosysteem, verandert grondig. Toch voelen bedrijven zich vaak machteloos tegenover deze omwenteling, omdat ze niet weten hoe ze het moeten aanpakken. Maar wat houdt die ‘digitale transformatie’ nu eigenlijk in? Eenvoudig gesteld bestaat de digitale transformatie van een bedrijf uit de digitalisering van zijn activiteiten, AL zijn activiteiten. Al te vaak blijft de digitale transformatie namelijk beperkt tot de digitalisering van de commerciële, marketing- en communicatiekanalen. Dat is een hele uitdaging, die ik boordevol enthousiasme aanga.” Tom Dehouck, Director Digital Transformation

Bij Ricoh staat de mens steeds centraal. Onze medewerkers kiezen voor een langdurige samenwerking in een hoogtechnologische omgeving waar het evenwicht tussen werk en privéleven nooit uit het oog verloren wordt. Bij Ricoh bieden wij geen jobs maar loopbanen! Dankzij specifieke opleidingen kunnen onze medewerkers hun professionele kennis voortdurend bijschaven en deze vervolgens toepassen in de praktijk. Op die manier krijgen ze bij Ricoh reële carrièrekansen op maat van hun interesses en mogelijkheden. Van onze 725 medewerkers zijn er ongeveer 450 al meer dan tien jaar aan de slag bij Ricoh. Dat spreekt boekdelen. Tom Dehouck is een van hen. Zijn werk is altijd onberispelijk geweest en dat hij vandaag deze directiepost krijgt, is dan ook vanzelfsprekend.” Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium/Luxembourg 

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.