Ricoh.be krijgt een nieuwe look
12.07.2018

Ricoh.be krijgt een nieuwe look!

Nieuw design en totale restyling van de Ricoh Group-websites

Vilvoorde, 12 juli 2018 – Het web evolueert voortdurend en het is voor grote bedrijven absoluut noodzakelijk om die ontwikkeling te volgen en met websites te komen waar de gebruiker in enkele klikken de informatie vindt die hij nodig heeft. Zo vond de Ricoh Group dat het tijd was voor een totale restyling van al zijn Europese websites. Het dienstenaanbod van Ricoh is enorm uitgebreid deze laatste jaren om te antwoorden aan de constant evoluerende behoeften van de bedrijven, het is dan ook vanuit deze optiek dat er een update gedaan werd van de corporate site. Ricoh België kan dus vanaf vandaag uitpakken met een gloednieuwe website waar internetgebruikers in een mum van tijd vinden wat ze zoeken. De efficiënte en gebruiksvriendelijke nieuwe site www.ricoh.be voldoet op alle punten aan de behoeften van zijn bezoekers!

De technologie evolueert en beïnvloedt het web onophoudelijk. Een paar jaar geleden was het bijvoorbeeld ondenkbaar om met je telefoon op internet te gaan. In 2018 is het doel van elke goede website om een unieke en gebruiksvriendelijke ervaring te bieden met eenvoudig te begrijpen interfaces die er ook prettig uitzien. Websites moeten vandaag ook een ‘responsief’ ontwerp hebben waarvan de lay-out zich automatisch aanpast aan de verschillende formats van de gebruikte media (computers, smartphones en tablets), maar ook om micro-interacties gebruiken om de UX (gebruikerservaring) te verbeteren en geweldige visuals presenteren. Het is in deze logica van technologische innovatie dat het onontkoombaar werd voor Ricoh om zijn websites compleet te restylen.

In zijn streven naar innovatie en productiviteit gooide het bedrijf zijn benadering dus om, van een website die voornamelijk Ricoh en zijn producten voorstelde naar een klantgerichtere benadering: “Vertel ons wie je bent en wij zullen op de beste manier in je behoefte voorzien!”

“Iedereen weet dat het web voortdurend evolueert: sociale netwerken zijn van groot belang voor bedrijven, de relatie met de klant is nu gepersonaliseerd, we willen diensten met toegevoegde waarde bedenken om tot een grotere klanttevredenheid te komen. Met het oog daarop zullen internetgebruikers heel makkelijk al onze content op de verschillende sociale netwerken kunnen delen.”

Eric Gryson, CEO van Ricoh Belgium/Luxembourg.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.