Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Ricoh wordt lid van de Responsible Business Alliance, 's werelds grootste industriële coalitie voor mvo in wereldwijde toeleveringsketens

Vilvoorde, 9 december 2019 – Ricoh Company, Ltd. (Tokio, Japan) kondigt aan dat het zich heeft aangesloten bij de Responsible Business Alliance (hoofdkantoor in Virginia, VS, hierna ‘RBA’ genoemd), een wereldwijde coalitie in het teken van mvo in wereldwijde toeleveringsketens.

De RBA is een coalitie zonder winstoogmerk*1 die zich inzet voor de rechten en het welzijn van werknemers en gemeenschappen die te maken hebben met wereldwijde toeleveringsketens. De coalitie werd opgericht in 2004 door een groep toonaangevende elektronicabedrijven en omvat nu ook mondiale ondernemingen uit een groot aantal sectoren, zoals de detailhandel, de automobiel- en de speelgoedsector en fabrikanten van elektrische uitrusting, elektronica en ICT. Als lid van de RBA zal Ricoh de visie en missie van de RBA volledig ondersteunen.

Visie van de RBA
Een wereldwijde elektronicasector die op duurzame wijze waarde creëert voor zijn medewerkers, het milieu en de business.

Missie van de RBA
De leden, leveranciers en belanghebbenden werken samen om de arbeidsomstandigheden en de milieu-impact te verbeteren via toonaangevende normen en praktijken.

In haar gedragscode stelt de RBA normen vast om te verzekeren dat de arbeidsomstandigheden in de toeleveringsketens veilig zijn, dat de medewerkers respectvol en waardig worden behandeld en dat de milieu-impact van de productieprocessen beperkt wordt. Ricoh zal de gedragscode van de RBA naleven in zijn zakelijke activiteiten. Bovendien zal het bedrijf de gemeenschappelijke doelstellingen en de geest van de RBA respecteren. Het verbindt zich ertoe de aanpak en de instrumenten van de RBA te onderschrijven en toe te passen. Bovendien zal Ricoh de activiteiten van zijn rechtstreekse leveranciers ondersteunen om deze initiatieven met hen te delen.

Met de lancering van het Mid-Term Management Plan in 2017 heeft Ricoh zijn inspanningen opgeschroefd om sociale kwesties op te lossen via de bedrijfsactiviteiten. Daarbij wil de onderneming bijdragen aan de vervulling van de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s) van de Verenigde Naties.

Sinds de opstelling van de gedragscode voor leveranciers van de Ricoh-groep in januari 2006 hebben Ricoh en zijn leveranciers zich ingezet voor een betere samenleving, milieuvriendelijkheid en een duurzame ontwikkeling van de business. In de toekomst wil Ricoh, als lid van de RBA, helpen streven naar een duurzame samenleving door de visie en de missie van de RBA te delen met zijn leveranciers op basis van de Gedragscode van de RBA.
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxembourg

Nuttige links:

RBA:http://www.responsiblebusiness.org/
Gedragscode van de RBA:http://www.responsiblebusiness.org/code-of-conduct/

1RBA:    Opgericht in 2004 als Electronic Industry Citizenship Coalition (EICC) en in 2017 omgedoopt tot Responsible Business Alliance (RBA).

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com