Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Ricoh wereldwijde leider in inkjet op hoge snelheid genoemd in nieuw IDC MarketScape rapport

Analisten: “Ricoh laat zien dat het sterk scoort in alle door IDC MarketScape geïdentificeerde belangrijke factoren voor succes in de markt voor inkjet op hoge snelheid.”

Vilvoorde, 10 februari 2020 – Ricoh maakt bekend dat een nieuw IDC MarketScape rapport Ricoh heeft uitgeroepen tot wereldwijde leider in inkjet op hoge snelheid. Het vermeldt Ricoh’s uiteenlopende sterke punten, inclusief technologische innovaties, aandacht voor feedback van klanten en een grote installed base. In het rapport, “IDC MarketScape: Worldwide High-Speed Inkjet Press 2019-2020 Vendor Assessment”1, wordt in het bijzonder gewezen op Ricoh’s “programma’s voor business development met een hoge zichtbaarheid en sterke reputatie” als krachtige aanvullingen op het robuuste technologieportfolio.

De drogertechnologie van de Ricoh Pro™ VC70000 is een van de ontwikkelingen die IDC uitlicht.
De drogertechnologie van de Ricoh Pro™ VC70000 is een van de ontwikkelingen die IDC uitlicht.

Ricoh’s inzet voor het succes van klanten heeft het bedrijf volgens het rapport geholpen aan een verdiende wereldwijde leiderspositie. Als belangrijk positief punt noemen analisten Ricoh’s voortdurende technologische ontwikkelingen en forse investeringen die ervoor zorgen dat feedback van klanten wordt meegenomen in het R&D-proces van het bedrijf. Onlangs nog heeft deze aanpak geleid tot successen die een game changer zijn. Denk bijvoorbeeld aan de bekroonde RICOH Pro VC70000, die door Ricoh gepatenteerde droogtechnologie en inkten voor een uitgebreid kleurenbereik heeft geïntroduceerd. Het samenspel tussen deze innovaties maakt niet alleen hogere inktlimieten voor een hogere beeldkwaliteit mogelijk maar ook kortere doorlooptijden om eenvoudiger SLA’s te halen en een snellere doorvoer te realiseren. Tegelijkertijd stelt dit klanten in staat om zonder voorbehandeling of primer te printen op niet-gecoate, offset gecoate, inkjet behandelde en inkjet gecoate papiersoorten, wat zorgt voor een grotere creatieve flexibiliteit en lagere papierkosten. Blijven innoveren is dan ook de norm bij Ricoh. Elk jaar investeert het meer dan 1 miljard dollar in R&D. Die investeringen werpen hun vruchten af in de vorm van innovaties die een krachtig antwoord bieden op knelpunten in de praktijk en doelen van de klant.

"Met de introductie van de Ricoh Pro VC70000 is Ricoh haar roots in transactiedrukwerk en direct mail ontgroeid. Deze uitbreiding van het portfolio sluit perfect aan bij de groei van het software- en dienstenaanbod van Ricoh. Zo kan het bedrijf zich actiever richten op de branche voor commercieel drukwerk en graphics”, zegt Amy Machado, Research Manager, Imaging, Printing, and Document Solutions, IDC. “Afgezien van haar eigen groei in uiteenlopende segmenten wil Ricoh haar klanten helpen om hun aanbod uit te breiden.”

Ricoh bouwt allianties voor de lange termijn op met een adviserende, op maat gesneden benadering van de implementatie die niet eindigt na de aankoop. De mensen van Ricoh hanteren een high touch-strategie: naarmate bedrijfsbehoeften zich ontwikkelen, evolueren ook de manieren waarop Ricoh ze aanpakt. Een andere belangrijke factor die bijdraagt aan de sterke marktpositie van Ricoh, zijn volgens IDC MarketScape de plannen van Ricoh om haar diensten voor bedrijven verder uit te breiden. Zo helpt het klanten om hun omzet en paginavolumes nog lang na de implementatie te laten doorgroeien.

De klanten van Ricoh halen voordeel uit de diepgaande expertise van haar team van gespecialiseerde technici, engineers en managers op het gebied van productie en service. Zo ondersteunt Ricoh’s team klanten niet alleen met consultancy- en trainingsdiensten maar ook met een SaaS-aanbod. Het consultancy- en trainingsaanbod varieert van de technische kant van de zaak, zoals kleurbeheer, om maar een voorbeeld te noemen, tot de backoffice, ontwikkeling van verkoopplannen, operationele uitmuntendheid enzovoort. Dat stelt klanten in staat om hun activiteiten op meerdere fronten te verbeteren.

“Samen met klanten krijgen we inzicht in hun behoeften en hoe ze zich kunnen aanpassen aan de eisen van de markt. De oplossingen en diensten die wij ontwikkelen, ondersteunen hen daarbij. Dat is in een notendop de basis van alles wat we bij Ricoh doen”, zegt Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxembourg. “Dankzij de mogelijkheid om in alle openheid samen te werken en alle opties vanuit elke invalshoek volledig te onderzoeken kunnen wij technologie ontwikkelen die niet alleen hoge prestaties levert, maar tegelijkertijd ook de kwaliteit, productiviteit en creativiteit naar een hoger niveau tilt. De resultaten spreken voor zich als je kijkt naar hoe we langlopende relaties hebben opgebouwd die veel verder gaan dan verkoop en installatie. Terwijl wij klanten helpen om het goed te doen, helpen zij ons om oplossingen te creëren die zowel hun als onze toekomst mee vormgeven.”

1 “IDC MarketScape: Worldwide High-Speed Inkjet Press 2019-2020 Vendor Assessment”, doc #US45705519, December 2019, https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US45705519

Over IDC MarketScape
Over IDC MarketScape: IDC MarketScape gebruikt een speciaal model om het concurrentievermogen van aanbieders van ICT-diensten in een bepaalde markt te beoordelen. Voor het onderzoek wordt een strenge scoremethode gehanteerd op basis van zowel kwalitatieve als kwantitatieve criteria. Het resultaat is één grafische weergave waarop de positie van elke leverancier in een bepaalde markt te zien is. IDC MarketScape zet IT- en telecomaanbieders op een zinvolle manier tegen elkaar af door hun product- en dienstenaanbod, capaciteiten en strategieën, en huidige en toekomstige marktsuccesfactoren met elkaar te vergelijken. Daarnaast krijgen afnemers van technologie een compleet beeld van de sterke en zwakke punten van hun huidige en potentieel nieuwe leveranciers.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com