Ricoh versterkt de activiteiten op het gebied van 360-graden beeld data services
06.07.2020

Ricoh versterkt de activiteiten op het gebied van 360-graden beeld data services

"RICOH360 Tours" wordt wereldwijd gelanceerd om de creativiteit van mensen op het werk en nieuwe manieren van werken te ondersteunen.

Vilvoorde, 6 juli 2020 – Ricoh kondigt de lancering van "RICOH360 Tours" wereldwijd aan, een service waarmee bezoekers huizen en scholen op afstand kunnen laten zien met behulp van virtual reality rondleidingen. Ricoh breidt zijn activiteiten op het gebied van 360-graden beeld data services uit buiten Japan en de Verenigde Staten, waar deze diensten de afgelopen jaren al werden aangeboden. De oplossing is direct beschikbaar via www.ricohtours.com. Ricoh streeft ernaar om eind maart 2023 wereldwijd 300.000 gebruikers1 te bereiken.
RICOH360 Tours is een cloud softwaredienst waarmee iedereen die een RICOH THETA 360-gradencamera en RICOH360 Tours mobiele app heeft, gemakkelijk een virtuele tour kan maken zonder speciale vaardigheden of dure apparatuur in een paar minuten. Het stelt gebouwbeheerders en makelaars in staat om vastgoed virtueel weer te geven, waardoor hun bedrijfsactiviteiten kunnen verbeteren. Er is een groeiende behoefte om vastgoed en andere ruimtes online te presenteren en door het gebruik van RICOH360 Tours kunnen we bijdragen aan het oplossen van sociale kwesties en het realiseren van nieuwe manieren van werken.
Ricoh versterkt de activiteiten op het gebied van 360-graden beeld data services
In 2013 lanceerde Ricoh de RICOH THETA, 's werelds eerste 360-graden camera die is ontworpen voor de consumentenmarkt. Verder ontwikkelde en leverde Ricoh plug-ins die de functionaliteit van de verschillende modellen en toepassingen uitbreidde. Op het gebied van diensten is de oplossing voor virtuele tours al beschikbaar in Japan (THETA 360.biz genaamd) en wordt deze gebruikt in verschillende sectoren, waaronder de autoverkoop, hotels en onderwijsinstellingen. Vooral in de vastgoedsector heeft Ricoh de verkoopactiviteiten ondersteund in samenwerking met portalsite beheerders en vastgoedondernemingen, en heeft het bijgedragen aan het verminderen van de tijdrovende taak om beelden te maken en te plaatsen. Onlangs is Ricoh's unieke AI-gebaseerde beeldverbeteringstechnologie geïmplementeerd in haar diensten. Deze 360-graden beeldverwerkingstechnologie is verder verbeterd en wordt goed ontvangen door haar klanten.
Ricoh zal zich blijven ontwikkelen en haar 360-graden portfolio verder ontwikkelen en aanvullende digitale diensten leveren die de creativiteit van mensen op het werk kunnen ondersteunen en diensten kunnen leveren die de werkplek veranderen.

*1 Inclusief gebruikers van THETA 360.biz in Japan.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.