Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Ricoh slaagt voor strenge Keypoint Intelligence-veiligheidstest voor multifunctionele printers

Vilvoorde, 27 maart 2020 – Ricoh maakt bekend dat het een nieuw en streng testprogramma om de beveiliging te certificeren heeft doorlopen. De test wordt geïnitieerd door Keypoint Intelligence - Buyers Lab, de toonaangevende autoriteit in de sector op vlak van het testen en onderzoeken van apparaten.

Het testprogramma voor geconnecteerde multifunctionele printers (MFP) en printers en stelt benchmarks vast op drie vlakken: Device Penetration, Policy Compliance en Firmware Resilience. De tests zijn praktijkgericht en worden in samenwerking met geaccrediteerde securitybedrijven uitgevoerd.

Tijdens de ontwikkeling van het testprogramma – die twee jaar duurde - heeft Keypoint Intelligence input gevraagd aan alle toonaangevende OEM-fabrikanten (Original Equipment Manufacturer) voor document imaging, waaronder Ricoh. Het resultaat is een uitgebreide testsuite die de beveiliging van verschillende variabelen aanpakt om ervoor te zorgen dat de toestellen beschermd zijn tegen mogelijke kwetsbaarheden. De firmware van de IM-serie, de intelligente MFP’s van Ricoh, heeft het Device Penetration-gedeelte van de suite doorstaan.

Jamie Bsales, Director, Solutions & Security Analysis by Keypoint Intelligence, zegt hierover: "Ricohs engagement om deel te nemen aan het testprogramma benadrukt de dat Ricoh de beveiliging van de apparaten voor zijn klanten zeer belangrijk vindt. Deze eerste uitgebreide testronde omvatte zowel geautomatiseerde als handmatige 'hacking'-pogingen om ongeautoriseerde toegang te krijgen tot de apparaten en tot het testnetwerk. Deze praktische penetratietests bevestigden dat de firmware van nieuwste Ricoh IM-serie de juiste beveiligingsmechanismen en -instellingen heeft om de apparaten veel minder kwetsbaar te maken voor aanvallen van buitenaf."

Eric Gryson, CEO Ricoh België & Luxemburg, voegt hieraan toe: "Het doorstaan van zo'n strenge test die inspeelt op een zakelijke uitdaging is een bewijs van het belang en de waarde die we hechten aan informatiebeveiliging. Door onze klanten te helpen hun activiteiten te beveiligen met betrouwbare, goed presterende en veilige apparaten kunnen zij zich concentreren op hun kernactiviteiten."

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com