The three steps for SMEs to drive customer excellence through targeted communications
06.04.2016

Ricoh partners with Frame Magazine to bring ‘phygital’ art to life through technology at Milan Design Week

Ricoh Europe, 06 April 2016 – Technology specialist Ricoh has partnered with Frame Magazine to bring to life an experiential exhibition at Milan Design Week through the use of its Communication Services technology (12-17 April at La Posteria, situated within the heart of Milan’s Brera district at Via G. Sacchi 5/7).

Ricoh will provide the full AV infrastructure for the exhibition entitled ‘What’s the Matter?’, which will feature up-and-coming designers set within award-winning scenography by Studio Laviani. The technology provision includes Ricoh’s range of interactive whiteboards, projectors and 360 degree Theta camera. Studio Laviani will use Ricoh’s full range of projectors to tell the story of a blurring world between digital matter and physical design to create a ‘phygital’ realm. 

Visitors to the exhibition can:

  • Discover unique, immersive AV experiences powered by Ricoh projectors
  • Feature in the 360 degree live stream spherically capturing the event
  • Learn how you to use and apply Ricoh technology to transform their organisation
Alberto Mariani, Director of IT Infrastructure Services, Ricoh Europe, says: “At Ricoh we pride ourselves on pushing boundaries and helping businesses thrive into the digital age. Through our longstanding heritage in photography and print, we have forged an undeniable bond with imagery. Our evolving range of visual communication technology is the next natural step in this expansion. We look forward to bringing further innovation to the market as we remain dedicated to supporting ideas that drive change and enrich lives through art and culture.“

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.