Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Ricoh neemt deel aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties

Vilvoorde, 20 juni 2019 – Deze maand heeft Ricoh Belgium verschillende acties opgezet rond de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties (in het Engels SDG, kort voor: Sustainable Development Goals). Heel de maand juni moedigt Ricoh de werknemers in de verschillende filialen aan om na te denken over hoe ze deze doelstellingen kunnen bereiken en spoort ze hen aan om daarrond actie te ondernemen.

17 doelstellingen om onze wereld te transformeren
De Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen zijn een oproep tot actie aan alle landen – arm, rijk en alles ertussenin – om de welvaart te verbeteren en tegelijk onze planeet te beschermen. Zij erkennen dat de armoedebestrijding gepaard moet gaan met strategieën om de economische groei te stimuleren en om een aantal sociale behoeften in te vullen - onderwijs, gezondheid, sociale zekerheid, tewerkstelling – zonder de strijd tegen de klimaatverandering en de milieubescherming uit het oog te verliezen.1

De Ricoh groep heeft besloten om zich toe te leggen op 8 van de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen. Het bedrijf heeft een aantal initiatieven opgestart voor het realiseren van de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen, door ze te koppelen aan de bedrijfsfilosofie, de commerciële strategieën en zijn milieubeheer.

De voorbije jaren heeft Ricoh telkens in de maand juni een evenement georganiseerd onder de noemer « Global Eco Action Month », dat de werknemers moest aanzetten tot nadenken over het milieu door het te koppelen aan de Wereldmilieudag van de Verenigde Naties. Vanaf 2019 is de Ricoh Global Eco Action Month omgedoopt tot Ricoh Global SDGs Action Month. Deze heeft tot doel om duurzame ontwikkelingsdoelstellingen te realiseren en om alle medewerkers aan te zetten tot nadenken en tot handelen. Dit gebeurt niet alleen met milieumaatregelen ter bestrijding van de opwarming van de aarde en om een CO2-neutrale maatschappij te bouwen, maar ook door sociale problemen aan te kaarten.

Doorheen deze maand juni heeft Ricoh Belgium verschillende acties opgezet rond de volgende 4 thema’s:

  • Mobiliteit
  • Recyclage 
  • Biodiversiteit 
  • Bevolking

Zo konden de werknemers op 5 juni, tijdens de Wereldmilieudag, een gratis test van de bandenspanning laten uitvoeren door Q-Team. ‘s Anderendaags, op 6 juni, heeft Carglass van alle voertuigen de voorruiten gecontroleerd. Vandaag, 20 juni, is Dag Zonder Licht (én zonder lift) bij Ricoh Belgium. Op 24 juni organiseert Child Focus een workshop rond de online veiligheid van kinderen. Op 26 juni, tot slot, worden de werknemers van Ricoh Belgium uitgenodigd op een « Bee at The Park » picknick, opgevrolijkt met animaties, met seizoensgebonden bio-fruit en met een atelier van Natuurpunt.

Ricoh Belgium heeft ook beslist om verscheidene organisaties te ondersteunen. Het bedrijf organiseert een recyclage-actie voor elektronisch materiaal en een schoenenophaling voor de minderbedeelden.

Milieu en duurzame ontwikkeling zijn geen loze woorden bij Ricoh Belgium. Al sinds 2006 nemen wij deel aan acties van de Verenigde Naties voor milieubescherming. Alle Ricoh-ondernemingen over de hele wereld organiseren allerlei acties rond het thema ‘milieu’. Ook met deze editie van 2019 (zelfs al hebben we dit jaar de naam veranderd), willen we de Ricoh-medewerkers aansporen om milieubewust te denken en milieuvriendelijke maatregelen te nemen, maar ook om zich in te zetten voor sociale projecten met de organisatie van verschillende acties in de loop van de maand juni. Onze ambitie om tegelijk een koolstofvrije maatschappij en een kringloopeconomie te realiseren heeft geleid tot een aan milieu-objectieven die we ons hebben gesteld. Zo verhogen we ook ons aantal initiatieven om een koolstofvrije maatschappij te bereiken, bijvoorbeeld door ons RE100-lidmaatschap2 of door het actief inzetten van hernieuwbare energie. Ricoh is de eerste Japanse onderneming die zich achter dit initiatief schaart.
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxembourg


1. https://www.un.org/sustainabledevelopment/fr/

2. RE100: Een wereldwijd initiatief van ondernemingen die zijn overeengekomen om 100% van de energie die ze nodig hebben voor hun bedrijfsactiviteiten uitsluitend uit hernieuwbare energiebronnen te halen. Ricoh heeft zich ertoe verbonden om tegen 2030 minstens 30% hernieuwbare energie te gebruiken; tegen 2050 zou dat 100% moeten zijn.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com