Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Ricoh neemt DataVision over om een van de grootste Europese AV & Workplace integrators te worden

  • Klanten krijgen toegang tot een breder scala aan technologieën voor vergaderruimtes, werkplekken en om samen te werken
  • De overname ligt in lijn met Ricohs strategie om versneld uit te groeien tot een Digital Services-bedrijf

Vilvoorde, 14 september 2020 – Ricoh Europe kondigt vandaag de overname van DataVision aan. Door deze overname zullen Ricoh-klanten in heel Europa kunnen profiteren van een nog groter aanbod aan vergaderruimte, samenwerking en werkplektechnologie en -diensten.

Ricoh neemt DataVision over om een van de grootste Europese AV & Workplace integrators te worden
Van links naar rechts: Jochen Roggenkämper, Niculae Cantuniar, Edward Hamilton, Andreas Matthei.

DataVision, opgericht in 1995, is een toonaangevende AV & Workplace integrator met hoofdzetel in het Duitse Düsseldorf. Het bedrijf telt meer dan 100 medewerkers verspreid over 10 verkoop- en servicekantoren in Duitsland. De belangrijkste aandachtsgebieden van DataVision zijn moderne vergader- en werkplekoplossingen, waaronder Unified Communications & Collaboration (UCC), Audio Visual (AV) en Workplace Management Solutions. De specialist heeft meer dan 1.300 klanten, waaronder 15 van de DAX 30-bedrijven (belangrijkste beursindex in Duitsland), evenals een aantal grote ministeries en overheidsinstellingen. DataVision heeft een aantal strategische partnerships met andere Collaboration, AV & Workplace Technology bedrijven en werd onlangs nog door Microsoft genomineerd als een van hun Global Partner of the Year 2020 en geselecteerd als voorkeurspartner voor Microsoft Teams Rooms Premium in Duitsland.

Door de overname krijgen Ricoh-klanten toegang tot de knowhow en expertise van DataVision op het gebied van UC-, AV- en Workplace Management. Ze krijgen ook toegang tot een breed portfolio van oplossingen, producten, software en serviceaanbiedingen, en kunnen tevens gebruik maken van de continue innovatie via strategische partners zoals Microsoft.

Op hun beurt zullen DataVision-klanten profiteren van Ricohs wereldwijde aanwezigheid, de financiële kracht en de geïntegreerde Service Delivery infrastructuur van Ricoh. Ze krijgen ook toegang tot het brede Ricoh-aanbod op vlak van Communication Services-producten en oplossingen. Dit strekt zich uit tot andere businessdivisies van de Ricoh, waaronder documentbeheersystemen, IT-services, Business Process Services en Production Printing oplossingen.

DataVision blijft als een individuele entiteit opereren onder de bestaande naam DataVision Deutschland GmbH.

De beslissing om DataVision over te nemen stoelt op een aantal factoren, waaronder hun positie als marktleider, de uitgebreide skills en ervaring, en de synergie die we met hen kunnen bereiken op het gebied van klanten, cultuur en strategie. Deze overname biedt een sterk platform voor onze verdere groei in Europa en is bovendien een belangrijke pijler in onze transformatie naar een Digital Services-onderneming. Maar het allerbelangrijkste is dat onze klanten zal helpen bij hun digitale transformatietrajecten.
Edward Hamilton, Vice President, Communication Services bij Ricoh Europe

We zijn erg enthousiast over het avontuur dat ons te wachten staat. Door de wereldwijde aanwezigheid en infrastructuur van Ricoh en hun ervaring met end-to-end Managed Services, te koppelen aan onze ervaring en expertise in AV, UCC en Workplace Management bij DataVision, zullen onze klanten meer dan ooit in staat zijn om van geavanceerde en collaboratieve werkomgevingen te profiteren.
Jochen Roggenkämper, directeur van DataVision

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com