Ricoh est désignée leader pour les Managed Print and Content Services par le Magic Quadrant de Gartner 2015
05.01.2016

Ricoh behaalt leiderspositie in Gartner’s Magic Quadrant 2015 voor Managed Print and Content Services Worldwide

Ricoh werd geëvalueerd op de volledigheid van haar visie en haar uitvoeringsvermogen
Vilvoorde, 5 januari 2016 – Ricoh is gepositioneerd in het “Leaders”-quadrant van Gartner’s “Magic Quadrant for Managed Print and Content Services Worldwide”*. Het is voor de zesde keer op rij dat Ricoh de kwalificatie van ‘Leader’ ontvangt van Gartner.  

De Magic Quadrant van dit jaar omvat enerzijds de Managed Print Services (MPS) en anderzijds de Managed Content Services (MCS). Gartner omschrijft MPS als een service verleend door een externe leverancier om de documentuitvoer van een bedrijf te optimaliseren of te beheren, om zo bepaalde doelstellingen te bereiken. MCS wordt door Gartner omschreven als een uitgebreide oplossing voor het rationaliseren, stroomlijnen en optimaliseren van de bedrijfscommunicatie, door klanten advies en software te bieden en te helpen bij de implementatie. 

Om zijn klanten te helpen bij het probleemloos vastleggen, omzetten en beheren van informatie, heeft Ricoh een uniek, aanpasbaar Managed Print Services-plan ontwikkeld. Daarnaast levert het bedrijf ook Managed Content Services (MCS) voor het IT-gedeelte van het afdrukproces en voor de automatisering en optimalisering van de bedrijfsprocessen. Ricoh integreert bovendien diensten in een uitgebreid analyseproces voor de beoordeling van de behoeften en ontwikkeling van oplossingen. Dit proces gaat na hoe een bedrijf zijn informatie en bedrijfsprocessen beheert, om zo meerwaarde te creëren en het werk van de IT-afdelingen te verlichten. 

Hoewel heel wat MPS-aanbiedingen strikt gericht zijn op apparaat- en afdrukbeheer, worden de managed services van Ricoh geleverd via een meer holistische benadering. Hierbij wordt gebruikgemaakt van Ricoh’s Adaptive Model bestaande uit 5 fasen. Deze benadering levert elke klant een unieke dienst, gericht op inzicht, verbetering, omzetting, optimalisering en beheer van het algemene servicesproces. 

Deze klantgerichte benadering van MCS geeft de klanten advies over de manier waarop ze het IT-gedeelte van hun afdrukomgeving kunnen optimaliseren en hun bedrijfsprocessen kunnen automatiseren en optimaliseren, en biedt ook een voortreffelijke methodologie op het vlak van organizational change management. Om zijn klanten de beste ondersteuning te blijven bieden, wordt het personeel van Ricoh continu opgeleid in MPS en MCS.

We zijn ervan overtuigd dat onze positionering in de 2015 Gartner Magic Quadrant het beste bewijs is van ons engagement om onze wereldwijde klanten de meest doeltreffende oplossingen te bieden voor voortdurende verbetering en om competitief te blijven in hun respectieve sectoren”, zei Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium/Luxembourg. 

“We passen voor elke klant de vijf fasen toe van het Adaptive Model van Ricoh. Dit leidt tot voortdurende verbeteringen die de waarde van onze services verhogen en onze langdurige partnerschappen met onze klanten versterken. Naarmate de MPS-markt evolueert, kunnen we dankzij deze benadering flexibel zijn en tegemoetkomen aan de veranderende behoeften van onze klanten, waar ze zich ook bevinden op hun ontwikkelingspad.”

Meer informatie over Ricoh’s dienstenportfolio vindt u op www.ricoh-europe.be. 
*i. Gartner, Magic Quadrant for Managed Print and Content Services, Ken Weilerstein, Tomoko Mitani, 21 December 2015
| Over het Magic Quadrant |  
De onderzoeksmethodologie van Gartners Magic Quadrant biedt een grafische concurrentiële weergave van de positionering van vier types van leveranciers van technologie in de snelgroeiende markten Leiders, Visionairen, Nichespelers en Uitdagers. Als onderzoekspartner bieden de ‘Critical Capabilities’-notities van Gartner meer inzicht in de capaciteit en de relevantie van IT-producten en diensten van leveranciers, gebaseerd op specifieke gebruikscases of cases op maat.

Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services aan die worden vermeld in zijn onderzoekspublicaties. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet om alleen de leveranciers te kiezen met de hoogste ratings of een andere benaming. De onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de mening van het onderzoeksinstituut en zijn geen statement. Gartner geeft geen garanties, expliciet of impliciet, over deze research, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel. 

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.