06.10.2022

Ricoh lanceert Unravel Your Print Workflow om activiteiten te stroomlijnen en productiviteit te verbeteren

Nieuwste serie webinars door Ricoh geeft deskundig advies voor het vereenvoudigen van essentiële processen

Ricoh Europe, Londen, 6 oktober 2022 – Ricoh Europe kondigt haar educatieve programma Unravel Your Print Workflow aan. De bedoeling van het programma is om te laten zien hoe een soepele workflow kan worden ontwikkeld die voordelen ontsluit qua kosten, efficiëntie, productiviteit, winstmarges en nieuwe zakelijke kansen.
Ricoh’s educatieve programma Unravel Your Print Workflow helpt om voordelen en nieuwe zakelijke kansen te ontsluiten
Ricoh’s educatieve programma Unravel Your Print Workflow helpt om voordelen en nieuwe zakelijke kansen te ontsluiten

Infrastructuren voor drukwerkproductie moeten meegroeien naarmate softwareoplossingen worden toegevoegd aan bestaande investeringen. Een wildgroei kan vaak leiden tot een stokkende end-to-end workflow door complexe procedures en processen. Voor een efficiënte en productieve printomgeving is een soepele, gestroomlijnde en ongecompliceerde workflow van essentieel belang. 

In oktober, november en december vinden er drie live educatieve webinars plaats die een antwoord moeten bieden op deze behoefte. De focus van de serie webinars ligt op de vraag hoe drukkerijen hun processen verder kunnen stroomlijnen en hun automatisering kunnen verbeteren. Zes uiterst handige en informatieve e-books begeleiden de deelnemers. Ze vormen een leidraad voor de verschillende stadia van het volledige workflowproces. 

De webinars gaan in op hoe drukkerijen efficiënte geïntegreerde workflowsystemen kunnen creëren. 

Dit zijn ze: 

  • Webinar 1: Ecosystem op 20 oktober. In dit webinar wordt er aandacht besteed aan het belang van een soepele overdracht of handoff voor elk van de vijf productiestadia om efficiëntiewinsten te realiseren: invoer, beheer, voorbereiding, productie en uitvoer. 
  • Webinar 2: Input - Manage - Prepare op 17 november. In dit webinar wordt er gekeken naar de rol van effectieve oplossingen die alles registreren bij het aanvaarden van binnenkomende jobs. 
  • Webinar 3: Produce - Output op 7 december. In dit webinar wordt het belang onderzocht van diverse aspecten. Denk bijvoorbeeld aan batchverwerking. Verwerking in batches maakt het mogelijk om tijds- en kostenbesparingen te realiseren door het materiaalverbruik te minimaliseren en de bezettingsgraad van de drukkerij te maximaliseren. Tegelijkertijd maakt het werken met batches ook snellere doorlooptijden mogelijk. 

Deelnemers aan de webinars krijgen inzichten, waardevolle tips en best practices aangereikt door onafhankelijke experts: Ralf Schlözer, een printanalist met 30 jaar ervaring, Geert Fransen, Corporate Marketing Technology Manager bij Unifiedpost Group, en Arndt Eschenlohr, een veteraan in de grafische industrie die oprichter is van e-commerceconsultancy Escon. 

Eef de Ridder, Vice President, Graphic Communications, Ricoh Europe, zegt: “Naarmate drukkerijen zich ontwikkeld hebben, hun diensten uitgebreid hebben en geïnvesteerd hebben in nieuwe technologie, hebben ze hun workflow moeten aanpassen in reactie daarop. Heel vaak hebben ze die aanpassingen toen doorgevoerd om in te spelen op de onmiddellijke behoeften van hun bedrijf. Hun procedures hebben ze voor elke nieuwe stap verder ontwikkeld in plaats van die volledig door te lichten of te updaten om het proces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Dankzij onze serie webinars en zes uitgebreide e-books krijgen deelnemers toegang tot expertise waarmee ze kunnen kijken hoe ze hun workflow voor drukwerk kunnen ontleden. Via procesvereenvoudiging kunnen ze dan hun end-to-end activiteiten op de meest efficiënte manier vormgeven. Zo kunnen ze profiteren van significante voordelen.” 

Geïnteresseerden die willen deelnemen aan de Unravel Your Print Workflow webinars, kunnen zich hier registreren: www.ricoh-europe.com/unravel.

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.