Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Ricoh lanceert Ri 1000 Direct to Garment-printer om snelle, kwalitatief hoogwaardige, flexibele productie te ondersteunen

Vilvoorde, 5 maart 2019 – Ricoh heeft de Ri 1000 Direct to Garment-printer (DTG) gelanceerd om printbedrijven met een rijke verbeelding een snelle en flexibele productieoplossing aan te reiken die een uitzonderlijke beeldkwaliteit levert.

Ricoh Ri 1000
De Ri 1000 combineert applicatieflexibiliteit met kwaliteit, snelheid en precisie

De Ri 1000, die zijn eerste verschijning maakt op FESPA, München, dat van 14 tot en met 17 mei plaatsvindt, biedt een krachtig antwoord op de groeiende vraag naar gebruiksvriendelijke, efficiënte en betaalbare oplossingen voor kledingdecoratie. Dit systeem helpt bedrijven om diensten met een toegevoegde waarde voor nieuwe markten op te nemen in hun aanbod. Het versterkt de Ri 100 en Ri 6000 in Ricoh’s snelgroeiende portfolio van DTG-oplossingen.

De Ri 1000, die sneller is dan zijn voorganger, de Ri 3000, levert een hogere printkwaliteit met een verbeterde resolutie van 1200 dpi x 1200 dpi. Hij ondersteunt CMYK plus witte inkt om schitterende resultaten te garanderen op textiel in om het even welke kleur.

De applicatieflexibiliteit van de Ri 1000 wordt ondersteund door een nieuwe vloeistof voor voorbehandeling die geschikt is voor 100% licht polyester en polykatoenmengsels. Zo creëert dit systeem nieuwe kansen voor kleding en textielproducten in een aantal sectoren, inclusief sportartikelen.

De snelle bediening en de productieveelzijdigheid zijn te danken aan de mogelijkheid om vlot te wisselen tussen meerdere stijlen van degels tot 406,4 mm x 508 mm. Dankzij het magnetische mechanisme van de Ri 1000 zijn de degels gemakkelijk vast en los te klikken zonder dat er extra gereedschap nodig is. Die flexibiliteit ondersteunt continue productie en een breed scala aan printmogelijkheden, variërend van kindermaten tot superbrede designs.

“De uitgebreide functionaliteit, productieflexibiliteit en veelzijdigheid van het Ri 1000 systeem maken het tot de ideale keuze voor gepersonaliseerde bedrukkingen op kleding en print-on-demand diensten”, zegt Graham Kennedy, Head of Commercial Ink Jet Business, Commercial and Industrial Printing Group, Ricoh Europe. “Dit systeem levert de perfecte combinatie van slimme technologie, hoge printsnelheden en een hoge outputkwaliteit om creatieve printbedrijven in staat te stellen kansen voor echte bedrijfsgroei te grijpen. De vier Ricoh-printkoppen, het robuuste productontwerp en geavanceerde handigheden zoals temperatuur- en vochtigheidssensoren plus precieze bewaking van de inkttoevoer zorgen voor consistent betrouwbare resultaten van hoge kwaliteit.”

Het minimale onderhoud met aanpasbare reinigingsopties maximaliseert de uptime voor productie. Voor onderhoudstaken die niet geautomatiseerd verlopen, biedt het 7-inch touchscreen display van het apparaat slimme meldingen, die operators waarschuwen wanneer ze handmatige onderhoudstaken moeten uitvoeren.

Geïnteresseerden kunnen de Ri 1000, die de titel van CES 2019 Innovation Awards Honoree in de wacht heeft gesleept, met eigen ogen in actie zien op Ricoh’s B4 K31 stand op FESPA.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com