Ricoh lanceert goud- en zilverkleurige toners voor gedrukte communicatie met luxueuze uitstraling om innovatieve grafimediabedrijven te helpen groeien
01.06.2021

Ricoh lanceert goud- en zilverkleurige toners voor gedrukte communicatie met luxueuze uitstraling om innovatieve grafimediabedrijven te helpen groeien

Ricoh Europe, Londen, 1 juni 2021 – Grafische specialisten kunnen nu hun omzet vergroten en nieuwe klanten aantrekken door hun productaanbod uit te breiden dankzij Ricoh’s nieuwe goudkleurige en zilverkleurige toners. Deze interessante nieuwe aanwinsten in het portfolio zorgen voor een belangrijke verbetering van de mogelijkheden voor digitale drukwerkveredeling nu merkeigenaren steeds meer op zoek zijn naar manieren om zich in hun gedrukte communicatie te onderscheiden van de rest. 

(Left) Silver only (Right) CMYK & Silver
Alleen zilverkleurig (links) versus CMYK en zilverkleurig (rechts)

De toners zijn ontwikkeld voor het vijfde kleurstation op het Ricoh Pro™ C7200X losblad digitale kleurenproductiesysteem. Ze leveren een hoge attentiewaarde op voor drukwerk met een hoge toegevoegde waarde. Van catalogi, posters, flyers, direct mail en brochures tot visitekaartjes, wens- en kerstkaarten, tickets, uitnodigingen, certificaten en verpakkingen: de extra kleuren transformeren een breed scala aan applicaties. 

Doordat de nieuwe toners retrofitbaar zijn, stellen ze bestaande klanten in staat om de mogelijkheden van hun huidige Ricoh Pro C7200X productiesystemen uit te breiden. 

Eef de Ridder, Vice President, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, zegt: “We lanceren deze goudkleurige en zilverkleurige toners om in te spelen op de veranderende behoeften van klanten in een markt waar de concurrentie steeds heviger wordt. Grafische innovators zijn op zoek naar verbluffende digitale veredelingsmogelijkheden die hen snel en rendabel helpen om drukwerk te laten opvallen. Deze nieuwe toners maken responsieve productie mogelijk van een breed scala aan hoogwaardig drukwerk met een prachtige en bijzondere look-and-feel. Commerciële drukkers kunnen merken en ontwerpers nu helpen om interessante kansen te creëren met heel creatieve jobs die een gouden of zilveren wowfactor hebben.”

De goudkleurige en zilverkleurige toners zijn in Europa beschikbaar vanaf juli. 

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.