Ricoh ontvangt Pacesetter Award van Keypoint Intelligence voor duurzaam productieprinten
Londen, 28 mei 2024 – Ricoh is de winnaar van de Buyers Lab (BLI) 2024-2025 Pacesetter Award in Production Print Sustainability van Keypoint Intelligence, een internationale marktonderzoeker en onafhankelijke beoordelaar van hardware, software en diensten voor print- en slimme technologie. Met dit keurmerk uit de branche krijgt Ricoh erkenning voor haar inzet om duurzame en verantwoorde printproductie mogelijk te maken. De onderscheiding werd vandaag uitgereikt op drupa 2024, een internationale beurs voor de print- en grafimediabranche. Koji Miyao, President, Ricoh Graphic Communications en Senior Corporate Officer, nam de prijs in ontvangst van German Sacristan, Director, Production Group, Keypoint Intelligence.
Pacesetter Awards van Keypoint Intelligence roemen OEM’s op het gebied van document imaging om hun bewezen marktleiderschap in categorieën zoals technologieën, diensten en belangrijke verticale markten. Ricoh sleept de erkenning in de wacht voor haar bijdrage aan duurzaamheid op het gebied van production printing. Sacristan van Keypoint stipte aan dat Ricoh haar Pacesetter Award te danken heeft aan haar aanhoudend hoge scores op verschillende criteria voor duurzame productie. Belangrijk is het feit dat Ricoh met haar maatschappelijk verantwoord ondernemen inzet op samenwerkingsverbanden met internationale organisaties voor milieunormen en educatieve programma’s. Daarvoor heeft het een groot gedreven team met focus op duurzaamheidsactiviteiten en leiderschapsacties in huis.
Ricoh scoort ook punten voor haar sterke engagement voor duurzaamheid aan de productzijde. De focus van het bedrijf ligt op recyclebare productiesystemen, serviceonderdelen, supplies en verpakkingen om haar milieu-impact te verminderen. Keypoint Intelligence prijst de bedrijfsvisie van Ricoh, dat gestaag en consistent werkt aan milieudoelen zoals het realiseren van nettonuluitstoot van CO2. Tegelijkertijd scherpt het haar duurzaamheidsdoelstellingen voortdurend aan.
Ricoh heeft een lange geschiedenis als het gaat om het integreren van duurzaamheid in operationele strategieën. In 1994 richtte Ricoh de Comet Circle™ op om bij te dragen aan de ontwikkeling van een duurzame samenleving. Vandaag de dag werkt het bedrijf aan het terugbrengen van haar uitstoot naar nettonul voor 2050. Voor 2030 wil het bedrijf haar energie voor 50% uit hernieuwbare bronnen halen. In 2040 moeten al haar belangrijke locaties 100% hernieuwbare energie gebruiken. Daarnaast focussen haar productievestigingen ook op het besparen van water en het verminderen van het gebruik van gevaarlijke stoffen. Tegelijkertijd maakt Ricoh’s service voor het reviseren van printers steeds minder gebruik van hulpbronnen, energie en grondstoffen.
Die initiatieven zijn maar enkele van de vele voorbeelden waarom Ricoh onlangs een Gold rating toegekend kreeg van EcoVadis. Met die classificatie behoort Ricoh tot de top 5% van alle onderzochte bedrijven. Al sinds 2014 staat het bedrijf keer op keer in de duurzaamheidsranking van EcoVadis. CDP, een non-profitorganisatie die het wereldwijd toonaangevende systeem voor openbaarmaking van gegevens over milieueffecten beheert, heeft Ricoh dan weer voor de vierde opeenvolgende keer uitgeroepen tot een van de Supplier Engagement Leaders.
Koji Miyao zegt: “Ricoh zet zich al tientallen jaren in voor het ontwikkelen van duurzame en verantwoorde best practices in de grafische industrie. We zijn blij deze prestigieuze branche-erkenning te mogen ontvangen voor onze niet-aflatende inzet en toewijding. We kijken ernaar uit om vooruitgang te blijven boeken en onze targets te blijven halen. Zo ondersteunen we onze klanten om hun operationele omgevingen duurzaam en efficiënt te maken en succes te laten boeken.
Ga voor meer informatie naar www.ricoh.nl
Gerelateerde informatie
Ricoh bekroond met EcoVadis Gold rating voor duurzaamheidsprestaties
https://www.ricoh.com/info/2024/0405_1
Ricoh voor het vierde opeenvolgende jaar erkend als CDP Supplier Engagement Leader
https://www.ricoh.com/info/2024/0315_1
Ricoh versnelt reductie van broeikasgasemissies in Scope 1 en 2 naar nul in 2040 en scherpt Scope 3-reductiemaatregelen aan
https://www.ricoh.com/release/2024/0318_1
Over Keypoint Intelligence
Al meer dan 60 jaar vertrouwen klanten in de industrie voor digitale imaging op Keypoint Intelligence voor onafhankelijke praktijktests, laboratoriumgegevens en uitgebreid marktonderzoek om hun product- en verkoopsucces te vergroten. Keypoint Intelligence wordt dankzij tientallen jaren onderzoekservaring gezien als de meest vertrouwde bron in de branche voor objectieve informatie, analyses en awards. Klanten gebruiken deze essentiële kennis voor strategische besluitvorming, dagelijkse verkoopprocessen en operationele uitmuntendheid om hun zakelijke doelstellingen en bedrijfsresultaten te verbeteren. Met een centrale focus op klanten blijft Keypoint Intelligence zich verder ontwikkelen door haar producten uit te breiden en methodes bij te werken terwijl de branche verandert. Het bedrijf heeft een uitstekend begrip van de transformatie bij fabrikanten, kanalen en hun klanten in de sector voor printen en digitale imaging.
Over BLI Pacesetter Awards
Buyers Lab Pacesetter Awards van Keypoint Intelligence worden toegekend op basis van uitgebreide vragenlijsten, diepte-interviews en een eigen beoordelingsschaal. Ze bekronen OEM’s op het gebied van document imaging die blijk geven van marktleiderschap in verschillende categorieën, waaronder technologieën, diensten en belangrijke verticale markten.
| Over Ricoh |
Ricoh is een toonaangevende aanbieder van geïntegreerde digitale diensten en oplossingen voor drukwerk en beeldvorming. Ze zijn ontworpen om digitale transformatie van werkplekken en werkruimtes te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren.
Met wereldwijde vestigingen bereikt Ricoh, waarvan het hoofdkantoor in Tokio is gevestigd, klanten in ongeveer 200 landen en regio’s. Aan de basis van de activiteiten van het bedrijf liggen gecultiveerde kennis, technologieën en organisatorische capaciteiten die het in de loop van haar 85-jarige geschiedenis heeft opgebouwd. In het financiële jaar dat eind maart 2024 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.348 miljard yen (ongeveer 15,5 miljard USD).
Met Fulfillment through Work is het de missie en visie van Ricoh om mensen in staat te stellen werkplezier te vinden door te begrijpen en te transformeren hoe mensen werken, zodat het hun potentieel en creativiteit kan ontketenen om een duurzame toekomst te realiseren.
Ga voor meer informatie naar www.ricoh.com.
© 2024 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle genoemde productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.
Contactpersoon voor de media:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-mail: media@ricoh-europe.com
Homepage: www.ricoh-europe.com