Ricoh krijgt hoogste Gold-rating van EcoVadis voor zijn inzet voor duurzaamheid
22.04.2021

Ricoh krijgt hoogste Gold-rating van EcoVadis voor zijn inzet voor duurzaamheid

Vilvoorde, 22 april 2021 - Ricoh Company, Ltd. heeft een Gold-label gekregen in het recentste duurzaamheidsonderzoek van EcoVadis. Met deze erkenning behoort Ricoh in zijn sector tot de top 5% van de beoordeelde bedrijven op het gebied van duurzaamheidsprestaties. 

EcoVadis beoordeelt jaarlijks leveranciers uit meer dan 160 landen en 200 bedrijfssectoren. Parameters die bekeken worden, zijn hun bedrijfsbeleid, initiatieven en prestaties op vier belangrijke gebieden: Milieu, Arbeid & Mensenrechten, Ethiek, en Duurzaam Inkopen. Sinds Ricoh in 2014 de eerste Gold-rating ontving, heeft het bedrijf altijd de hoogste rating in het onderzoek behaald.
Ricoh zet sterk in op milieubeheer en ontwikkelt in samenwerking met zijn leveranciers duurzame inkoopactiviteiten. Zo was Ricoh in 2019 het eerste Japanse bedrijf dat deelnam aan het Business for Inclusive Growth (B4IG)-initiatief om ongelijkheid op werkplekken en in toeleveringsketens aan te pakken. Ricoh heeft zich ook aangesloten bij de Responsible Business Alliance (RBA), die sociale verantwoordelijkheid in wereldwijde toeleveringsketens stimuleert. Als gevolg hiervan kreeg Ricoh in dit onderzoek vooral veel lof op het gebied van "Milieu" en "Duurzaam inkopen".

De Ricoh Group heeft zeven prioritaire kwesties (ook wel materiële kwesties genoemd) vastgesteld, die zijn afgestemd op 12 Sustainable Development Goals (SDG's) van de Verenigde Naties. De Ricoh Group streeft ernaar deze kwesties op te lossen via haar bedrijfsactiviteiten om zo een duurzame samenleving te realiseren waarin economische, sociale en wereldwijde milieukwesties in balans zijn. Ricoh zal bijdragen aan het bereiken van de SDG's door sociale kwesties in de gehele waardeketen op te lossen via bedrijfsactiviteiten en door een duurzame samenleving te realiseren. 

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.