Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Ricoh krijgt hoogste Gold-rating van EcoVadis voor zijn inzet voor duurzaamheid

Vilvoorde, 22 april 2021 - Ricoh Company, Ltd. heeft een Gold-label gekregen in het recentste duurzaamheidsonderzoek van EcoVadis. Met deze erkenning behoort Ricoh in zijn sector tot de top 5% van de beoordeelde bedrijven op het gebied van duurzaamheidsprestaties. 

EcoVadis beoordeelt jaarlijks leveranciers uit meer dan 160 landen en 200 bedrijfssectoren. Parameters die bekeken worden, zijn hun bedrijfsbeleid, initiatieven en prestaties op vier belangrijke gebieden: Milieu, Arbeid & Mensenrechten, Ethiek, en Duurzaam Inkopen. Sinds Ricoh in 2014 de eerste Gold-rating ontving, heeft het bedrijf altijd de hoogste rating in het onderzoek behaald.

Ricoh zet sterk in op milieubeheer en ontwikkelt in samenwerking met zijn leveranciers duurzame inkoopactiviteiten. Zo was Ricoh in 2019 het eerste Japanse bedrijf dat deelnam aan het Business for Inclusive Growth (B4IG)-initiatief om ongelijkheid op werkplekken en in toeleveringsketens aan te pakken. Ricoh heeft zich ook aangesloten bij de Responsible Business Alliance (RBA), die sociale verantwoordelijkheid in wereldwijde toeleveringsketens stimuleert. Als gevolg hiervan kreeg Ricoh in dit onderzoek vooral veel lof op het gebied van "Milieu" en "Duurzaam inkopen".

De Ricoh Group heeft zeven prioritaire kwesties (ook wel materiële kwesties genoemd) vastgesteld, die zijn afgestemd op 12 Sustainable Development Goals (SDG's) van de Verenigde Naties. De Ricoh Group streeft ernaar deze kwesties op te lossen via haar bedrijfsactiviteiten om zo een duurzame samenleving te realiseren waarin economische, sociale en wereldwijde milieukwesties in balans zijn. Ricoh zal bijdragen aan het bereiken van de SDG's door sociale kwesties in de gehele waardeketen op te lossen via bedrijfsactiviteiten en door een duurzame samenleving te realiseren. 

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com