Ricoh krijgt erkenning in de ‘2021 Gartner Magic Quadrant for Managed Workplace Services’ in Europa
23.03.2021

Ricoh krijgt erkenning in de ‘2021 Gartner Magic Quadrant for Managed Workplace Services’ in Europa

Vilvorde, 23 maart 2021 – Ricoh kondigt vandaag aan dat ze door Gartner opgenomen zijn in de nieuwe Magic Quadrant for Managed WorkPlace Services, Europe*. Het is het derde jaar op rij dat Ricoh in het rapport erkend wordt.

Gartner evalueerde 19 leveranciers, waaronder Ricoh, met criteria als de volledigheid van hun visie en het vermogen om in de MWS-ruimte te werken. Op basis hiervan is Ricoh opgenomen in het Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa.
Gartner ziet managed workplace services (MWS) als een onderdeel van de IT-outsourcing (ITO)-markt. MWS omvat zowel traditionele end-user outsourcing (EUO) als nieuwe digitale werkplekservices om eindgebruikers cloud-first, geautomatiseerde en geïntegreerde ondersteuning te bieden. MWS is gericht op het leveren van een digitale werkplekervaring voor eindgebruikers, zodat organisaties hun digitale vaardigheden kunnen inzetten voor de ontwikkeling van nieuwe digitale bedrijfsdiensten. Het doel is de betrokkenheid en wendbaarheid van medewerkers te stimuleren met een meer consumentgerichte werkomgeving, terwijl de kosten voor het bedrijf geoptimaliseerd worden.
Ricoh heeft een dienstenaanbod voor MWS dat uit vier pijlers bestaat: slimme werkplek, AI & automatisering, het monitoren van digitale ervaringen en cybersecurity. Tijdens de COVID-19-pandemie heeft Ricoh zijn eigen marketingstrategie aangepast om meer te focussen op behoeften zoals telewerk, procesautomatisering, cloudgebruik en het ontwerpen van een slimme en veilige werkplek, door middel van zero-touch ondersteuning.

Eric Gryson, CEO van Ricoh België en Luxemburg: “We vinden het een enorme eer om voor het derde jaar op rij door Gartner erkend te worden. IT en andere digitale diensten die wij aan onze klanten leveren, vormen vandaag de dag meer dan een kwart van de samenstelling van onze wereldwijde verkoop. We kijken ernaar uit om de komende jaren op deze prestatie verder te bouwen, zowel met organische groei als met groei op basis van acquisitie. En dat terwijl we onze klanten helpen tijdens hun digitale transformatie.”

Alberto Mariani, Senior Vice President Office Services, Ricoh Europe: “We geloven dat Ricoh deze nieuwe erkenning in de Gartner Magic Quadrant te danken heeft aan onze niet-aflatende focus op de businessprioriteiten van onze klanten. We ondersteunen veranderingen in de werkcultuur van onze klanten om organisatorische en individuele wendbaarheid te stimuleren. Daarom zijn we trots dat we een robuuste en flexibele service kunnen bieden.”
Download hier uw gratis exemplaar van de 2021 Gartner Magic Quadrant for Managed Workplace Services, Europe.
*Gartner “Magic Quadrant for Managed Workplace Services, Europe” by David Groombridge, Claudio Da Rold, Daniel Barros, Alexandra Chavez and Katja Ruud (February 2021).

Gartner disclaimer

Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of dienst aan in zijn onderzoekspublicaties en adviseert technologiegebruikers niet om alleen leveranciers te kiezen met de hoogste waardering of andere aanduiding. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en moeten niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van alle garanties van verkoopbaarheid en geschiktheid voor een bepaald doel, van de hand.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.