Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Ricoh gaat nieuwe ontwikkeling in digitale textielbedrukking presenteren en printbedrijven inspireren op virtueel Innovate event

Ricoh Europe, Londen, 12 oktober 2021 – Ricoh zal tijdens het virtueel Innovate event, dat van 25 tot en met 29 oktober plaatsvindt, de volgende stappen in de evolutie en verdere innovatie van digitale textielbedrukking onthullen.

Ricoh toont, als sponsor van Innovate 2021, een nieuwe ontwikkeling in het digitaal bedrukken van textiel.
Ricoh toont, als sponsor van Innovate 2021, een nieuwe ontwikkeling in het digitaal bedrukken van textiel.

Bezoekers aan het door Ricoh gesponsorde virtueel event, dat 24 uur per dag toegankelijk is en vijf dagen duurt, ontdekken er meer over hoe ze met Ricoh’s groeiende portfolio van systemen voor digitale textielproductie als innovators in print het aanbod uitbreiden en de omzet verhogen. Op Ricoh’s stand kunt u terecht voor talrijke productdemonstraties van innovatieve technologieën, een bibliotheek met educatieve en inspirerende video’s en een scala aan creatieve applicaties. U kunt er één-op-één gesprekken boeken en via een live chat snel een antwoord krijgen op vragen.

Één van de highlights van het event is de Ri 1000 DTG-printer (Direct to Garment). Hij biedt nu ook mogelijkheden voor het bedrukken van filmtransfers via zijn nieuwe Print Mode - White. Deze modus voor printen in wit is retrofitbaar. Samen met de inkt voor de Print Mode - White is hij in eerste instantie de perfecte aanvulling op traditioneel textielprinten. De nieuw ontwikkelde technologie is een proces dat snel en betaalbaar zeer creatieve resultaten oplevert. Ontwerpen zijn vooraf te printen op folies, waarna de beelden via hittetransfer aan te brengen zijn op voorbehandelde kledingstukken. Zo kunnen kant-en-klaar geproduceerde ontwerpen opgeslagen worden als Ready-to-Go-transferfilms voor snel gebruik op katoen, synthetische vezels en tal van andere materialen.
 
Één van de voordelen van bedrukken via filmtransfers is dat u kunt werken met materialen die niet geschikt zijn voor direct textielprinten. Denk bijvoorbeeld aan waterafstotende oppervlakken zoals leder en nylon. Het proces is ideaal voor gebruik op synthetische sporttruien en werkkleding dankzij de hoge kleurechtheid bij veelvuldig wassen. 

Ook de kwaliteit en veelzijdigheid van andere systemen in Ricoh’s DTG-assortiment zijn te bewonderen tijdens het event. Denk bijvoorbeeld aan de compacte Ri 100, die het eenvoudig maakt om een T-shirt of tas van unieke bedrukkingen te voorzien. Ook te zien is hoe de Ri 2000 compromisloos hoge prestaties levert met innovatieve handigheden en een ongeëvenaarde meerwaarde.

Ricoh zal van de gelegenheid gebruikmaken om haar nieuwe DTG-inkten te presenteren. Ze zijn nu GOTS-conform (Global Organic Textile Standard 6.0) en voldoen aan wereldwijd erkende vereisten voor biotextiel, waardoor ze de applicatiemogelijkheden uitbreiden voor nieuwe markten.

Deelnemers zullen ontdekken hoe de systemen belangrijke kwesties in de textielcommunity ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Printing-on-demand voor just-in-timelevering om minder voorraad te moeten aanhouden en minder afval te produceren
  • Reshoring van kledingproductie om emissies terug te dringen
  • Digitale kleine productieruns als duurzaam alternatief voor traditionele analoge grote productieruns

Ricoh zal ook een update geven over haar nieuwe Textile Competence Centre op de luchthaven van Frankfurt. Naast Ricoh’s complete portfolio voor digitale textielproductie biedt het centrum ook een demoruimte voor softwareoplossingen zoals de ColorGATE RIP, die een doorlooptijd van 36 seconden biedt voor de productie van gepersonaliseerde kledingstukken.

Axel Stuhlreiter, Head of Textile Solutions, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, zegt: “We zijn blij sponsor te zijn van dit event, waar we onze nieuwste innovaties laten zien als drijvende kracht voor nieuwe ontwikkelingen in digitale textieldrukproducties. Onze klanten halen voordeel uit mogelijkheden om nieuwe markten te betreden: met onze betaalbare en gebruiksvriendelijke systemen creëren ze consistente en herhaalbare resultaten van hoge kwaliteit. Met het gemak van plug-and-play ondersteunen onze systemen snelle en kwalitatief hoogwaardige on-demand productie van gepersonaliseerde artikelen. Ze zijn geschikt voor activiteiten van elke omvang. We kijken ernaar uit om te delen hoe u uw inspiratie de vrije loop kunt laten dankzij de productieflexibiliteit van onze oplossingen.”

Geïnteresseerden kunnen zich voor Innovate registreren door te gaan naar https://bit.ly/3DgWx7l.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:
Gaëlle Geudeker
PR & communications consultant 
+32 (0)4 92 07 46 29 
gaelle@allcolorsofcommunication.com
Website: www.allcolorsofcommunication.com