Ricoh drukt uniek Fedrigoni 365-kalenderproject en zorgt voor een jaar lang creativiteit
Vilvoorde, 17 september 2020 – Dagelijkse inspiratie voor een volledig jaar. Dat is het opzet van de nieuw gedrukte Fedrigoni 365: een sterk geïndividualiseerde kalender die met Ricoh-technologie op Fedrigoni-papier wordt gedrukt.
Het sterk geautomatiseerde end-to-end proces begon met de opmaak (typografie en lay-out) die werd gemanaged met de FusionPro-oplossing, de marktstandaard voor variable data publishing (VDP) die wordt ingezet voor het ontwerp en de productie van gepersonaliseerde communicatie. De RICOH ProcessDirector™ zorgde vervolgens voor een gestroomlijnde workflow en productie, terwijl de RICOH TotalFlow Batchbuilder™ in het voorbereidingsproces ervoor zorgde dat de verschillende pakketten (digitale) druktaken efficiënt en geautomatiseerd werden voorbereid en tevens een gecentraliseerd beheer mogelijk maakte om de variabele (kleine) printopdrachten op te volgen en te beheren.
Dit project demonstreert het vermogen van onze software om zo'n uniek en variabel productieproces flexibel te beheren. De fantasierijke en creatieve ontwerpen van dergelijke getalenteerde artiesten laten ook de enorme verscheidenheid aan printproductiemogelijkheden zien die de Ricoh Pro C7200x in samenwerking met Touch7 mogelijk maakt. We waren verheugd om met Fedrigoni samen te werken aan zo'n dynamisch en inspirerend project. Het illustreert hoe een impactvol ontwerp en goed uitgevoerd kwaliteitsdrukwerk een adembenemende combo vormen. Merken en creatievelingen zullen met eigen ogen kunnen zien hoe de juiste mix onweerstaanbaar aantrekkelijk kan zijn.Eric Gryson, CEO Ricoh België & Luxembourg
| Over Ricoh |
Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.
In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).
Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.
© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.