Ricoh brengt met Home Office Printer het print-as-a-Service model tot bij de thuiswerker
08.04.2021

Ricoh brengt met Home Office Printer het print-as-a-Service model tot bij de thuiswerker

Ricoh Belgium, leverancier van IT-diensten op het gebied van document management, consultancy, software en hardware aan bedrijven, lanceert met ‘Home Office Printer’ een nieuwe dienst waarbij thuiswerkers via een as-a-Service-model gebruik kunnen maken van printfaciliteiten met dezelfde gekende ondersteuning als in hun bedrijfsomgeving.

De pandemie zorgde er vorig jaar - en in de eerste maanden van 2021 - voor dat veel mensen moesten thuiswerken. “Veel werknemers zien hier de voordelen van in, dus structureel thuiswerken zal zeker na de pandemie ook blijven bestaan als werkvorm. Om hun productiviteit op peil te houden, is het dan ook vanzelfsprekend dat wie thuiswerkt over dezelfde faciliteiten en diensten kan beschikken als wanneer hij op kantoor zou zijn. Dus met inbegrip van scan- en afdrukapparatuur, want dat blijken de kantoortoestellen te zijn die het vaakst worden gemist”, vertelt Eric Gryson, CEO bij Ricoh België & Luxemburg. 

Printen as-a-Service 

Ricoh België, dat zich op de bedrijfsmarkt richt, merkt een snelstijgende vraag naar dergelijke thuiswerkapparatuur. Om in te spelen op die noden en om bedrijven en hun werknemers te helpen, lanceert Ricoh daarom de nieuwe dienst Home Office Printer. Hiervoor selecteerde Ricoh een gamma toestellen die ideaal zijn als thuisprinter en dezelfde kwaliteit bieden die de werknemer bij de bedrijfstoestellen op kantoor ervaart. De toestellen worden aan een voordelige prijs aangeboden via een vernieuwend as-a-service model.  

“As-a-Service is een model dat steeds meer gebruikt wordt. Je ziet het in de softwarewereld, in de cloud-wereld en bijvoorbeeld bij het leasen van een wagen. Het grote voordeel is dat de gebruikers thuis dezelfde kwalitatieve service ervaren als op het werk. Wij hebben op dat vlak een heel goede reputatie en trekken dit nu als een van de eerste spelers op de markt door naar de thuisomgeving van de werknemer”, zegt Eric Gryson.  

IT-support door Ricoh Belgium zelf 

De printers worden geleverd in een starterskit die de thuiswerker alles biedt om moeiteloos aan de slag te gaan. Het grote voordeel van de Home Office Printer-dienst is echter de rechtstreekse ondersteuning door de IT-helpdesk van Ricoh. Bij eventuele vragen nemen de gebruikers rechtstreeks contact op met Ricoh Belgium. Zo wordt de eigen interne IT-medewerker van zijn werkgever niet meer belast. Ook extra toner kan door deze as-a-service rechtstreeks bij Ricoh besteld worden. 

In dit as-a-service aanbod mag de klant tevens kiezen waar de toestellen worden geleverd: op kantoor of rechtstreeks bij de medewerkers en dit binnen enkele werkdagen.  

Prijs en beschikbaarheid 

Het As-a-Service aanbod van Ricoh Belgium is vanaf nu beschikbaar. De abonnementsprijs ligt tussen 9 en 14 euro/maand voor de zwartwitprinter en 11 en 20 euro/maand voor de kleurenprinter, afhankelijk van de duurtijd.  

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.