Ricoh breidt zijn dienstverlening uit
07.01.2019

Ricoh breidt zijn dienstverlening uit, professionele telefonie krijgt plaats in de Cloud

Ricoh Belgium verruimt zijn dienstenaanbod om – door samenwerking met ALLOcloud via zijn afdeling IT Services – VoIP-telefonie aan te bieden aan zijn klanten. Dankzij de overname (in 2015) van de firma UpFront, dekt Ricoh Belgium reeds alle informatica-activiteiten (IT-infrastructuur, informaticapark, software, lCloud enz.). Samen met het snelgroeiende technologiebedrijf ALLOcloud bieden we nu ook geavanceerde cloudtelefonie en samenwerkingsoplossingen aan voor organisaties die willen inzetten op rentabiliteit van hun productiviteit en op klantentevredenheid. Het is de bedoeling om de klassieke telecomwereld te verrijken met innovatie en openheid. Dit vraagt om meer uitleg.

De service Business Telephony vervangt de traditionele telefoonlijnen en de telefooncentrale door een platform in de Cloud. Deze service maakt het mogelijk om tot 80% te besparen en omvat bovendien geavanceerde telefoniefuncties die de productiviteit van de teams en de communicatie met gesprekspartners verbeteren. Er is geen startinvestering vereist en er zijn evenmin onderhoudskosten. Een telefoonabonnement is niet meer nodig: oproepen hebben een beperkt tarief en de facturering verloopt per actieve gebruiker. Het enige wat nodig is, is een internetverbinding (OTT-service). ALLOcloud is officieel erkend als telecomoperator, in België en in 14 andere landen van Europa, om Belgische en transnationale ondernemingen te kunnen bedienen.

"We investeren voortdurend in strategische partnerships met innovatieve ondernemingen die onze doelstellingen delen, om zo goed mogelijk in te spelen op de behoeften van onze klanten inzake digitale innovatie en kostenbeperkingen. Het lag dus voor de hand om een partnership aan te gaan met ALLOcloud, een koploper in VoIP en samenwerking in de cloud."
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxembourg 

"Als serviceprovider met een indirecte marktbenadering is het voor ALLOcloud van cruciaal belang samen te werken met superprofessionele partners. Dit partnership zal de klanten van Ricoh een substantiële waarde opleveren."
Jacques Gripekoven, CEO ALLOcloud

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.