Ricoh breidt veelzijdigheid van drukwerk uit met fluoroze toner
11.09.2017

Ricoh breidt veelzijdigheid van drukwerk uit met fluoroze toner

Vilvoorde, 11 september 2017 – Ricoh heeft fluoroze toner, Neon Pink, gelanceerd om de creatieve mogelijkheden kracht bij te zetten voor een brede waaier aan drukwerk, gaande van posters en uitnodigingen tot tickets en reclame. Deze en andere in het oog springende mogelijkheden zullen worden getoond op PRINT 17, dat van 10 tot en met 14 september plaatsvindt in Chicago, en daarna op Labelexpo, dat van 25 tot en met 28 september plaatsvindt in Brussel. 

Ricoh breidt veelzijdigheid van drukwerk uit met fluoroze toner
Nieuwe fluoroze toner zet de creatieve mogelijkheden van de Ricoh Pro™ C7100X serie kracht bij

De fluoroze toner is ontwikkeld voor het vijfde kleurstation van het digitale losblad kleuren productiesysteem van de Ricoh Pro™ C7100X serie. De toner stelt grafimediabedrijven en centrale repro’s in staat om in het oog springende, inspirerende resultaten te produceren voor uiterst aansprekende en effectieve campagnes. 

De fluoroze toner breidt het kleurbereik uit, verbetert de kleurkracht van beelden en is te gebruiken als effen kleur voor volvlakken, steunkleur of proceskleur. Gecombineerd met andere proceskleuren kan de toner een fluopalet opleveren. De onder UV-licht reflecterende toner versterkt de uiteenlopende creatieve mogelijkheden die digitaal drukken in standaard CMYK, witte toner of transparante glansvernis biedt.

Deze nieuwe aanwinst ondersteunt dankzij veredelingsmogelijkheden met speciale effecten een ‘spectaculair breder marktbereik’ in de tijdschriften-, direct mail-, retail- en POP-markten, zoals werd belicht door het InfoTrends rapport Beyond CMYK: The Use of Special Effects in Digital Printing. 

Het rapport stelt dat momenteel bijna 1,8 biljoen kleurenpagina’s in de VS en West-Europa, goed voor ongeveer 30% van het totale aantal kleurenpagina’s, een of andere vorm van veredeling met speciale effecten krijgen. Het zegt ook: ‘Digitaal geproduceerde toepassingen met veredeling met speciale effecten bieden een enorme groeikans.’

De fluoroze toner vervoegt de uiterst succesvolle fluogele toner, Neon Yellow, die creatieve grafimediabedrijven en centrale repro’s al volop helpt om krachtig en levendig drukwerk te creëren”, zegt Eef de Ridder, Director, Commercial Printing, Commercial and Industrial Printing, Ricoh Europe. 

Steeds meer commerciële en huisdrukkerijen willen beschikken over de mogelijkheid om snel, gemakkelijk en rendabel gepersonaliseerd drukwerk van hoge kwaliteit aan te bieden dat opvalt. Deze nieuwste aanwinst creëert talrijke interessante kansen.

De fluoroze toner is beschikbaar vanaf november. De toner is retrofitbaar, wat betekent dat bestaande klanten de mogelijkheden van hun huidige Ricoh Pro C7100X productiesystemen kunnen uitbreiden.

Ricoh’s volledige dienstenaanbod voor production printing is te ontdekken op www.ricoh.be.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.